Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / YBD 102 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: YBD 102 Adı: YABANCI DİL-II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YASEMİN AKTAŞ (yasemin.aygun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin yeterli İngilizce bilgi donanımına ulaşmalarını ve İngilizce'yi etkili bir şekilde anlamayı ve kullanmalarını, konuşma, yazma ve diğer iletişim becerilerini edindirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 farklı sosyal konu içererikli parçaları İngilizce olarak yazabilir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 günlük yaşamla ilgili konuları yazabilme yeteneği kazanabilir.. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 kendileri hakkında konuşma yeteneği kazanabilir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 herhangi bir konuyu yazma yeteneği kazanabilir. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 günlük ihtiyaçların doyumuna yönelik ifaderi ve çok temel kalıpları kullanabilir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Geçmiş Zaman, Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, I like/ I'd like, Miktar Belirleyiciler, Karşılaştırma Sıfatları ve 'Have Got' fiili, Enüstünlük Derecesi, Yer Edatları, Şimdiki Zaman, Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman, Belgisiz Zamirler, Gelecek Zaman 'Be Going To', Amaç bildiren 'to', Yakın Geçmiş Zaman (Just/ Already/ Yet, Ever, Never)
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 GEÇMİŞ ZAMAN (SORU) Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
2 GEÇMİŞ ZAMAN (OLUMSUZ, ZAMAN ZARFLARI) Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
3 SAYILABİLEN VE SAYILAMAYAN İSİMLER, KELİME ÇALIŞMASI Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
4 I LIKE/ I'D LIKE, SOME/ ANY Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
5 HOW MUCH/ HOW MANY Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
6 KARŞILAŞTIRMA, SAHİPLİK 'HAVE GOT' Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
7 ENÜSTÜNLÜK DERECESİ, YER BILDIREN EDATLAR Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
8 Ara Sınav
9 ŞİMDİKİ ZAMAN Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
10 GENİŞ ZAMAN VE ŞİMDİKİ ZAMANIN KARŞILAŞTIRILMASI Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
11 BELGİSİZ ZAMİRLER Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
12 GELECEK ZAMAN 'BE GOING TO', AMAÇ BİLDİREN 'TO' Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
13 YAKIN GEÇMİŞ ZAMAN Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
14 YAKIN GEÇMİŞ ZAMAN (EVER/ NEVER) Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
15 YAKIN GEÇMİŞ ZAMAN (JUST/ ALREADY/ YET) Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Murphy, R. 2006; Essential Grammar In Use, Cambridge, Great Britain
2 Oxford University Press New Headway the Fourth Edition Student's Book
3 Oxford University Press New Headway the Fourth Edition Workbook
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Oxford University Press New Headway Dördüncü Basım Öğrenci Kitabı, Oxford University Press New Headway Dördüncü Basım Çalışma Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 95