|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASEMİN AKTAŞ (yasemin.aygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin yeterli İngilizce bilgi donanımına ulaşmalarını ve İngilizce'yi etkili bir şekilde anlamayı ve kullanmalarını, konuşma, yazma ve diğer iletişim becerilerini edindirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | farklı sosyal konu içererikli parçaları İngilizce olarak yazabilir. |
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | günlük yaşamla ilgili konuları yazabilme yeteneği kazanabilir.. |
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | kendileri hakkında konuşma yeteneği kazanabilir. |
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | herhangi bir konuyu yazma yeteneği kazanabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | günlük ihtiyaçların doyumuna yönelik ifaderi ve çok temel kalıpları kullanabilir. |
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-20 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geçmiş Zaman, Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, I like/ I'd like, Miktar Belirleyiciler, Karşılaştırma Sıfatları ve 'Have Got' fiili, Enüstünlük Derecesi, Yer Edatları, Şimdiki Zaman, Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman, Belgisiz Zamirler, Gelecek Zaman 'Be Going To', Amaç bildiren 'to', Yakın Geçmiş Zaman (Just/ Already/ Yet, Ever, Never) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | GEÇMİŞ ZAMAN (SORU) | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
2 | GEÇMİŞ ZAMAN (OLUMSUZ, ZAMAN ZARFLARI) | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
3 | SAYILABİLEN VE SAYILAMAYAN İSİMLER, KELİME ÇALIŞMASI | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
4 | I LIKE/ I'D LIKE, SOME/ ANY | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
5 | HOW MUCH/ HOW MANY | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
6 | KARŞILAŞTIRMA, SAHİPLİK 'HAVE GOT' | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
7 | ENÜSTÜNLÜK DERECESİ, YER BILDIREN EDATLAR | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | ŞİMDİKİ ZAMAN | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
10 | GENİŞ ZAMAN VE ŞİMDİKİ ZAMANIN KARŞILAŞTIRILMASI | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
11 | BELGİSİZ ZAMİRLER | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
12 | GELECEK ZAMAN 'BE GOING TO', AMAÇ BİLDİREN 'TO' | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
13 | YAKIN GEÇMİŞ ZAMAN | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
14 | YAKIN GEÇMİŞ ZAMAN (EVER/ NEVER) | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
15 | YAKIN GEÇMİŞ ZAMAN (JUST/ ALREADY/ YET) | Anlatım, görsel işitsel sunum, bireysel çalışma, ikili çalışma, rol yapma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Murphy, R. 2006; Essential Grammar In Use, Cambridge, Great Britain | |
2 | Oxford University Press New Headway the Fourth Edition Student's Book | |
3 | Oxford University Press New Headway the Fourth Edition Workbook | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Oxford University Press New Headway Dördüncü Basım Öğrenci Kitabı, Oxford University Press New Headway Dördüncü Basım Çalışma Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |