|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ ÇİFTÇİ (barisciftci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II dersi, üniversite gençliğine Atatürk dönemi ve sonrası çağdaş Türkiye tarihini siyasi, kültürel, toplumsal ve ekonomik boyutlarıyla değerlendirerek, Cumhuriyet ideolojisini ve tarih bilincini kazandırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye Cumhuriyeti’nin laik bir devlet düzenine sahip olmasında önemli bir rol oynayan 3 Mart 1924 tarihli devrim yasalarını ve günümüzdeki önemini değerlendirebilme. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye’de katılımcı bir demokratik düzenin oluşumu ve demokratikleşme çabalarını kavrayabilme. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuk, eğitim ve kültür alanlarındaki atılımlarının önemini anlarlar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | konularla ilgili çeşitli yazılı ve görsel kaynak, materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanırlar. |
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Cumhuriyet dönemi eğitim, kültür ve sanat çalışmalarının toplumsal hayata etkilerini değerlendirebilme. |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Dünyada ve ülkemizde yaşanan bugünkü iç ve dış sorunların, Türkiye üzerindeki etkilerini ve çözüm yollarını geliştirebilme. |
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II dersi içeriğinde, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze değin, siyasal, ekonomik, kültürel, toplumsal ve ekonomik gelişmelere yer verilmiştir. Yakın tarihimizin önemli dönüm noktaları esas alınarak Türkiye’nin geçirdiği değişimlere değinilmiştir. Atatürkçü düşüncenin ilkeleri ve çağdaş bir düşünce olarak Atatürkçülük, dersin amacına uygun bir şekilde ders içeriğinde yer almıştır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 3 Mart 1924 yasaları ve Türkiye\\'de çok partili yaşama geçiş denemeleri | Anlatım, tartışma |
2 | Hukuk alanındaki gelişmeler ve Türk Anayasaları | Anlatım, tartışma |
3 | Eğitim ve kültür alanındaki yenilikler | Anlatım, tartışma |
4 | Toplumsal alanda düzenlemeler | Anlatım, tartışma |
5 | Ekonomik alanda gelişmeler | Anlatım, tartışma |
6 | Cumhuriyet döneminde dış politika | Anlatım, tartışma |
7 | II. Dünya Savaşı ve sonrasında Türkiye | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’de çok partili dönemin gelişimi | Anlatım, tartışma |
10 | Soğuk Savaş dönemi ve Türkiye | Anlatım, tartışma |
11 | Türkiye\\'nin sancılı yılları: 1970-1980 | Anlatım, tartışma |
12 | Atatürk İlkeleri (I) | Anlatım, tartışma |
13 | Atatürk İlkeleri (II) | Anlatım, tartışma |
14 | Atatürk İlkeleri (III) | Anlatım, tartışma |
15 | Çağdaş bir düşünce olarak Atatürkçülük ve Türkiye\\'nin bugünkü sorunları | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çelebi, M. 2007; Türk inkılap tarihi ,Özal matbaası, İzmir | |
2 | Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1984 | |
3 | Mustafa Kemal ATATÜRK, Nutuk, 1919-1927, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 1999 | |
4 | Çapa, M., Çiçek, R. 2006; Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, Eser ofset, Trabzon | |
5 | Şerafettin TURAN, Türk Devrim Tarihi, 4 Cilt, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1999 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
A. Afetinan, Medeni Bilgiler ve M. Kemal Atatürk’ün El Yazıları, TTK Yayınları, Ankara, 1999 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 11 | 11 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |