|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BARIŞ ÇİFTÇİ (barisciftci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bilimsel bir araştırmanın gerçekleştirilmesinde izlenecek yolları öğrenme, araştırmada veri toplama yöntem ve tekniklerini öğrenme ve uygulamalarda kullanma | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | araştırmanın kökenlerini kavrayabilecek |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | değişken türlerini anlayabilecek |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | örneklem seçme türlerini anlayabilecek |
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | araştırma yöntemlerini kavrayabilecek |
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | geçerlik, güvenirlik ve etik kavramlarını anlayabilecek |
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | veri toplama tekniklerini kavrayabilecek |
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v. b. ) , bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri) , verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse giriş ve bilimsel bilgi türleri | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 2 | Araştırma bilim ilişkisi | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 3 | Araştırmalarda kullanılan yöntemlerin kökenleri | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 4 | Araştırma örneklemi belirlenmesi ve değişken | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 5 | Eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemler ve sınıflandırılmaları | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 6 | Eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemler ve sınıflandırılmaları | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 7 | Eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemler ve sınıflandırılmaları | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | veri toplama araçları | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 10 | veri toplama araçları | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 11 | geçerlik, güvenirlik ve etik | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 12 | Araştırma projelerinin rapora dönüştürülmesi, kaynak yazım kuralları | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 13 | Alanla ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 14 | Alanla ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 15 | Alanla ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme | Görsel-işitsel sunum, araştırma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ekiz, D. 2009; Bilimsel araştırma yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Güncel makaleler ve diğer yayınlar, bilgisayar, projeksiyon, görsel-işitsel CD, | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 63 | ||