|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ ÇİFTÇİ (barisciftci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmek, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumda çeşitli sorunları tanır |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Toplumun sorunlarına çözüm üretebilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çevredeki çeşitli toplumsal hizmetlere gönüllü olarak katılma isteği geliştirebiir |
PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler geliştirip, uygulayabilecek ve sonuçlarını değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Uygulamalarda takım çalışması yapma, işbirliğine dayalı çalışmalar yapma becerisi kazanabilir |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Toplumsal sorunlari çözme yolunda takım çalışması yapabilir |
PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Çevresinde toplum bilincini geliştirerek örnek insan olmayı planlayabilir |
PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Sosyal dayanışma ile çözülebilinen sorunlarını tanıyabilir |
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi | Anlatım, tartışma |
2 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme | Anlatım, tartışma |
3 | Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları | Anlatım, tartışma |
4 | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler | Anlatım, tartışma |
5 | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması | Anlatım, tartışma |
6 | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması | Anlatım, tartışma |
7 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
10 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
11 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
12 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
13 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
14 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
15 | Projelerin yürütülmesi | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Güncel makaleler ve diğer yayınlar, bilgisayar, projeksiyon, görsel-işitsel CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |