Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 311 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 311 Adı: TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BARIŞ ÇİFTÇİ (barisciftci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmek, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Toplumda çeşitli sorunları tanır PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Toplumun sorunlarına çözüm üretebilir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Çevredeki çeşitli toplumsal hizmetlere gönüllü olarak katılma isteği geliştirebiir PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler geliştirip, uygulayabilecek ve sonuçlarını değerlendirebilir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Uygulamalarda takım çalışması yapma, işbirliğine dayalı çalışmalar yapma becerisi kazanabilir PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Toplumsal sorunlari çözme yolunda takım çalışması yapabilir PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Çevresinde toplum bilincini geliştirerek örnek insan olmayı planlayabilir PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Sosyal dayanışma ile çözülebilinen sorunlarını tanıyabilir PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi Anlatım, tartışma
2 Toplumun güncel sorunlarını belirleme Anlatım, tartışma
3 Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları Anlatım, tartışma
4 Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler Anlatım, tartışma
5 Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması Anlatım, tartışma
6 Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması Anlatım, tartışma
7 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Projelerin yürütülmesi Uygulama
10 Projelerin yürütülmesi Uygulama
11 Projelerin yürütülmesi Uygulama
12 Projelerin yürütülmesi Uygulama
13 Projelerin yürütülmesi Uygulama
14 Projelerin yürütülmesi Uygulama
15 Projelerin yürütülmesi Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Güncel makaleler ve diğer yayınlar, bilgisayar, projeksiyon, görsel-işitsel CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 14 28
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 144