Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 313 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 313 Adı: ÖĞRETİM TEKN. VE MAT. TASARIMI Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BARIŞ ÇİFTÇİ (barisciftci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğretim teknolojilerinin alan eğitimine entegrasyonu konusunda öğretmen adaylarını bilgi sahibi yapmak, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak, öğretmen adaylarına öğretimde kullanabilecekleri materyalleri tasarlama, geliştirme ve uygulama becerisi kazandırmak, bilgisayar destekli öğretim konusunda yöntem ve teknik bilgisi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alan eğitimine yönelik öğretim teknolojilerini tanıyabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Özel bir alanda teknolojik araçlardan yararlanabilme becerisi edinir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Belirli konularda özgün materyaller tasarlama ve geliştirme becerisi edinir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Geliştirdiği materyalleri nerede ve nasıl kullanacağı konusunda bilgi ve beceri edinir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Bilgisayar yazılımlarını tanır ve değerlendirebilir. PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 İnternetten eğitimsel amaçlı yararlanma yollarını tanımlayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
Uygulama Sınavı
DÖÇ-7 Materyal tasarlama ve geliştirme kavramlarını tanımlayabilir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye\'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğretim Teknolojisi ile ilgili temel kavramların açıklanması Görsel işitsel sunum, uygulama
2 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı Görsel işitsel sunum, uygulama
3 Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye\'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu Görsel işitsel sunum, uygulama
4 Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması Görsel işitsel sunum, uygulama
5 Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler Görsel işitsel sunum, uygulama
6 Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) Görsel işitsel sunum, uygulama
7 Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler Görsel işitsel sunum, uygulama
8 Ara Sınav
9 Eğitimde İnternetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları Görsel işitsel sunum, uygulama
10 Öğrenciler tarafından tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması Görsel işitsel sunum, uygulama
11 Öğrenciler tarafından tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması Görsel işitsel sunum, uygulama
12 Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması Görsel işitsel sunum, uygulama
13 Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması Görsel işitsel sunum, uygulama
14 Bilgisayar destekli ders materyallerinin (power-point, movie-maker vb.) hazırlanması ve sınıfta sunulması Bilgisayar destekli ders materyalleri Görsel işitsel sunum, uygulama
15 Bilgisayar destekli ders materyallerinin (power-point, movie-maker vb.) hazırlanması ve sınıfta sunulması Bilgisayar destekli ders materyalleri Görsel işitsel sunum, uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yalın H. İ. , (2003) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yayıncılık
2 Halis, İ. (2002), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme,Ankara: Nobel Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Güncel makaleler ve diğer yayınlar, bilgisayar, projeksiyon, görsel-işitsel materyal tasarım CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 95