|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KAYA (alikaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına özel eğitimle ilgili temel kavramları kavratmak, özel eğitime muhtaç çocukların özellikleri hakkında bilgi verip bu öğrencilere yönelik eğitim öğretim faaliyetleri düzenleme ve uygulama becerileri kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel eğitim ve temellerini açıklar |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları sorunlarını tartışabilir |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Özel gereksinimi olan çocukların temel ihtiyaçlarını ifade eder |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dünya’da ve Türkiye’de özel eğitim uygulamalarını açıklar |
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özel eğitimin temelleri. | işitsel-görsel-tartışma |
2 | Özel eğitimin temelleri. | işitsel-görsel-tartışma |
3 | Yasa yönetmelikler,gönderme süüreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi. | işitsel-görsel-tartışma |
4 | Yasa yönetmelikler,gönderme süüreci, tanılama süreci,ram değerlendirme,anne-babalar,aileler,özel gereksinimli olma durumu,aile uzman ilişkisi. | |
5 | Zihinsel yetersizlik | işitsel-görsel-tartışma |
6 | İşitme yetersizliği. | işitsel-görsel-tartışma |
7 | Görme yetersizliği. | işitsel-görsel-tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Erken çocukluk özel eğitimi. | işitsel-görsel-tartışma |
10 | Öğrenme güçlükleri. | işitsel-görsel-tartışma |
11 | Duygusal ve davranışsal bozukluklar. | işitsel-görsel-tartışma |
12 | Otizm spektrum bozukluğu. | işitsel-görsel-tartışma |
13 | İletişim bozukluklar. | işitsel-görsel-tartışma |
14 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler. | işitsel-görsel-tartışma |
15 | Fiziksel yetersizlikler. | işitsel-görsel-tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ataman,A. 2003;Özel Gereksinimli Çocuklar ve özel Eğitim,Gündüz yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akçamete,G. 2009;Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık, Ankara |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |