Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 406 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 406 Adı: DRAMA Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERGİN ERGİNER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eğitimde drama kavramını, dramanın tarihsel gelişimini ve drama aşamalarını kavramak. Drama ortamı ve drama lideri (öğretmen) niteliklerini, dramada kullanılabilecek teknikleri tanımak. Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dramanın kuramsal temellerini açıklar PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararları yorumlar PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Drama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Drama tekniklerini açıklar PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Drama türlerini açıklar PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Drama çalışmalarını uygular PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-7 Drama uygulamalarına katılır PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-8 Drama çalışmalarını geliştirir PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, yaratıcı drama, drama-oyun, drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Drama ile ilgili temel kavramlar, tanışma selamlaşma isim öğrenme çalışmaları Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma
2 Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararlar, hareket ve iletişim çalışmaları Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma
3 Günümüzde dramanın önemini arttıran gelişmeler, uyum ve güven çalışmaları Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma
4 İlköğretimde dramanın yapısı ve uygulama aşamaları, duyu çalışmaları Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma
5 Dramada özel teknikler, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma
6 Drama uygulamaları sırasında göz önünde bulundurulması gereken koşullar, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma
7 Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri Uygulamalı çalışma
8 Ara Sınav
9 Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde drama Uygulamalı çalışma
10 Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde drama Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma
11 Türkçe öğretiminde drama Uygulamalı çalışma
12 Türkçe öğretiminde drama Uygulamalı çalışma
13 Fen ve teknoloji öğretiminde drama Uygulamalı çalışma
14 Fen ve teknoloji, matematik öğretiminde drama Uygulamalı çalışma
15 Matematik öğretiminde drama Uygulamalı çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Önder, Alev (2006). İlköğretimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Morpa Yayınları.
2 Üstündüğ, Tülay (2002).Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü. Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon,Drama eğitimine yönelik güncel makaleler ve diğer yayınlar, görsel-işitsel drama CD,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 116