|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERGİN ERGİNER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eğitimde drama kavramını, dramanın tarihsel gelişimini ve drama aşamalarını kavramak. Drama ortamı ve drama lideri (öğretmen) niteliklerini, dramada kullanılabilecek teknikleri tanımak. Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dramanın kuramsal temellerini açıklar |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararları yorumlar |
PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Drama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Drama tekniklerini açıklar |
PÇ-11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Drama türlerini açıklar |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Drama çalışmalarını uygular |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-7 | Drama uygulamalarına katılır |
PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-8 | Drama çalışmalarını geliştirir |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, yaratıcı drama, drama-oyun, drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Drama ile ilgili temel kavramlar, tanışma selamlaşma isim öğrenme çalışmaları | Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma |
2 | Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararlar, hareket ve iletişim çalışmaları | Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma |
3 | Günümüzde dramanın önemini arttıran gelişmeler, uyum ve güven çalışmaları | Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma |
4 | İlköğretimde dramanın yapısı ve uygulama aşamaları, duyu çalışmaları | Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma |
5 | Dramada özel teknikler, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları | Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma |
6 | Drama uygulamaları sırasında göz önünde bulundurulması gereken koşullar, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları | Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma |
7 | Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri | Uygulamalı çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde drama | Uygulamalı çalışma |
10 | Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde drama | Anlatım, grup çalışması, uygulamalı çalışma |
11 | Türkçe öğretiminde drama | Uygulamalı çalışma |
12 | Türkçe öğretiminde drama | Uygulamalı çalışma |
13 | Fen ve teknoloji öğretiminde drama | Uygulamalı çalışma |
14 | Fen ve teknoloji, matematik öğretiminde drama | Uygulamalı çalışma |
15 | Matematik öğretiminde drama | Uygulamalı çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Önder, Alev (2006). İlköğretimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Morpa Yayınları. | |
2 | Üstündüğ, Tülay (2002).Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü. Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon,Drama eğitimine yönelik güncel makaleler ve diğer yayınlar, görsel-işitsel drama CD, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |