|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENVER ERSOY ANDEDEN (enverandeden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, canlılardaki anabolizma ve katabolizma reaksiyonlarının çeşitli kimyasal reaksiyonlar aracılığı ile ortaya konulması ve doğrulanması, biyokimya laboratuvarında yaygın olarak kullanılan temel laboratuvar tekniklerin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Saflaştırılan enzimleri karakterize edebilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Farklı protein çalışmaları için Jel filtrasyon Kromatografisi, ve 3D protein analizi gibi teknikleri uygulayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Enzim kinetiği çalışmaları için farklı metodlar uygulayabilir. |
PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-4 | Farklı biyomoleküllerin tayinini yapabilir. |
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
LDH’in Jel filtrasyon Kromatografisi ile karakterizasyonu ve Protein 3-D Analizi, Enzim Kinetiği; Km belirlenmesi, İnhibisyon kinetiği, Kanda Total Protein, Lipit Miktarı Tayini, Karbohidratların ve Amino Asitlerin Kalitatif Olarak Tayini, İndirgen Şekerlere Ait Testler, Bitkisel pigmentlerin analizi, Antioksidan aktivite tayini, C Vitamini (Askorbik Asit) Tayini | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | LDH’in karakterizasyonu Jel filtrasyon Kromatografisi I | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
2 | LDH’in karakterizasyonu Jel filtrasyon Kromatografisi II | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
3 | LDH’in karakterizasyonu Protein 3-D Analizi III | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
4 | Enzim Kinetiği; Km değerinin belirlenmesi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
5 | Enzim Kinetiği; İnhibisyon kinetiği | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
6 | Enzim Kinetiği; İnhibisyon kinetiği | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
7 | Kanda Total Protein Miktarı Tayini | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kanda Total Lipit Miktarının Tayini | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
10 | Karbohidratların Kalitatif Olarak Tayini | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
11 | Kalitatif Amino Asit Tayinleri | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
12 | İndirgen Şekerlere Ait Testler | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
13 | Bitkisel pigmentlerin analizi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
14 | Antioksidan aktivite tayini | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
15 | C Vitamini (Askorbik Asit) Tayini | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nelson DL ve Cox MM, 2008. Lehninger Principles of Biochemistry (5. basım), WH Freeman | |
2 | Laboratuvar Föyü | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Laboratuvar Föyü, Ders Notları, temel laboratuvar malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |