|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bitki ve hayvan hücre ve doku kültürü uygulamaları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doku kültürü ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Doku kültürü tekniklerini bilebilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Doku kültürü tekniklerinin kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bitki ve hayvan hücre ve doku kültürlerü çalışmalarının önemi, hücre ve doku kültürü laboratuvarlarında kullanılan alet ve ekipmanlar, kontaminasyon kaynakları ve sterilizasyon yöntemleri, bitki doku kültürü aşamaları, kaynaklarına ve büyüme biçimlerine göre hayvan hücre kültürü çeşitleri, besiyeri hazırlama, hücreleri besleme ve pasajlama yöntemleri, hücrelerin dondurulması ve çözme işlemleri, hücre sayımı ve analizi, hücre canlılığını belirleme yöntemleri, kök hücre tanımı, tipleri ve kullanım alanları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hücre ve doku kültürüne giriş Bitki doku kültürleri, Hayvan hücre ve doku kültürleri | Anlatma yöntemi |
2 | Bitki doku kültürü çalışmalarının önemi, amacı, avantajları ve dezavantajları | Anlatma yöntemi |
3 | Bitki doku kültürü laboratuvarlarında kullanılan alet ve ekipmanlar, Bitki doku kültüründe kontaminasyon kaynakları ve sterilizasyon yöntemleri | Anlatma yöntemi |
4 | Bitki doku kültürü aşamaları, Bitki doku kültürü besi ortamları ve bitki büyüme düzenleyicileri | Anlatma yöntemi |
5 | Bitki doku kültürlerinin uygulama alanları, Somaklonal varyasyon, protoplast füzyonu, gen transferi | Anlatma yöntemi |
6 | Mikroçoğaltım, sentetik tohum üretimi, embriyo kültürü, haploid bitki üretimi, in vitro seleksiyon | Anlatma yöntemi |
7 | sekonder metabolit üretimi, kimeralar, in vitro döllenme, in vitro germplazm muhafazası, meristem kültürü | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hayvan hücre ve doku kültürü uygulamalarının amacı, önemi, avantaj ve dezavantajları | Anlatma yöntemi |
10 | Hayvan hücre kültürü laboratuvarında kullanılan ekipmanlar, Hayvan hücre kültüründe kontaminasyon kaynakları ve sterilizasyon yöntemleri | Anlatma yöntemi |
11 | Kaynaklarına ve büyüme biçimlerine göre hayvan hücre kültürü çeşitleri | Anlatma yöntemi |
12 | Hücre kültürü besiyeri hazırlama, hücreleri besleme ve pasajlama yöntemleri | Anlatma yöntemi |
13 | Hücrelerin dondurulması ve çözme işlemleri | Anlatma yöntemi |
14 | Hücre sayımı ve analizi, Hücre canlılığını belirleme yöntemleri | Anlatma yöntemi |
15 | Kök hücre tanımı, tipleri ve kullanım alanları | Anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kocaçalışkan, İ. 2017. "Doku ve Hücre Kültürü Teknikleri" | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Powerpoint Sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |