|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin temelini oluşturan kimyasal ve fiziksel yapıyı; hücrelerin devamlılıklarını ve çoğalmalarını sağlamak için nasıl enerji ürettiğini, ve hücrelerin birbiriyle olan etkileşimini anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hücre ve organallerini tanır, hücresel organizasyon, iletişim, ve temel genetik düzenlenme mekanizmaları hakkındaki ileri düzeydeki bilgi edinebilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hücredeki enerji dengesini ve enerji metabolizmasının nasıl işlediğini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hücre hareketini ve hücre içi moleküler trafiği açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hücrelerin yapısıyla ilgili temel kavramlar; hücre zarı, hücre ve organelleri, hücrelerdeki enerji dengesi; fotosentez ve solunum, hücre iskeleti | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hücrelere ve Hücre Araştırmalarına Genel Bakış Hücrelerin kökeni | Anlatma Yöntemi |
2 | Çok hücreli organizmaların gelişimi Deneysel model organizmalara örnekler | Anlatma Yöntemi |
3 | Deneysel model organizmalara örnekler | Anlatma Yöntemi |
4 | Hayvan hücrelerinin kültürde çoğaltılması | Anlatma Yöntemi |
5 | Nukleus Nükleer Zarfın Yapısı Nükleer Por Kompleksi | Anlatma Yöntemi |
6 | Proteinlerin Nükleusa ve Nükleusdan Seçili Taşınımı | Anlatma Yöntemi |
7 | Proteinlerin Nükleusa ve Nükleusdan Seçili Taşınımı RNA'ların Taşınımı | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kromozomlar ve Kromatin İnce Yapısı Ribozomal RNA Genleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Nükleolusun Organizasyonu Mitoz Sürecinde Nükleus | Anlatma Yöntemi |
11 | Protein Sınıflanması ve Taşınması Endoplazmik Retikulum | Anlatma Yöntemi |
12 | Proteinlerin ER Zarına Katılması ER'da Protein Katlanma ve İşlemlenmesi | Anlatma Yöntemi |
13 | Düz ER ve Lipid Sentezi Protein ve lipitlerin ER den dışarı çıkışı | Anlatma Yöntemi |
14 | Golgi aygıtı | Anlatma Yöntemi |
15 | Golgi aygıtı Lizozomlar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alberts B, Johnson A, Lewis J, Raff M, Roberts K, Walter P, 2007. Molecular biology of the Cell, 5 basım. Garland Science, Newyork | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |