|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENVER ERSOY ANDEDEN (enverandeden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, moleküler biyoloji alanında kullanılan temel teknikleri ve rekombinant DNA yöntemlerini uygulamalarla öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel rekombinant DNA teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulayabilir. |
PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | DNA veya RNA özütleyebilir, PCR analizi hakkında fikir sahibi olur ve uygulayabilir. |
PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Moleküler klonlama yapabilir . |
PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
DNA ve RNA izolasyonu ve spektrofotometrik yöntemle kalite ve kantitesinin tayini, genomik DNA izolasyonu ve agaroz jel elektroforezi, PCR ile gen çoğaltımı, DNAnın restriksiyon endonükleazlar ile kesimi, DNA’nın agaroz jelden geri kazanılması, Moleküler klonlama, bakteriyel transformasyonu, Mavi beyaz koloni seçimi, Southern Blot analizi, cDNA kütüphane hazırlığı, Gerçek zamanlı ve gradyan PCR analizi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Moleküler Biyoloji Laboratuvarında dikkat edilecek Hususlar, Lab defteri tutma ve rapor yazma teknikleri | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
2 | Çeşitli örneklerden DNA izolasyonu, spektrofotometrik yöntemle kalite ve kantitesinin tayini | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
3 | Gen klonlanmasının uygulama alanlarının anlatılması, Bakteriden genomik DNA izolasyonu ve agaroz jel elektroforezi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
4 | PCR ile gen çoğaltımı | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
5 | DNAnın restriksiyon endonükleazlar ile kesimi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
6 | Çeşitli yöntemlerle DNA’nın agaroz jelden geri kazanılması | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
7 | Moleküler klonlama | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | E.colinin elektroporasyon ile bakteriyel transformasyonu | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
10 | Vektör içeren organizmaların seçimi (Mavi beyaz koloni seçimi), restriksiyon haritalama | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
11 | Southern Blot analizi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
12 | Çeşitli örneklerden RNA izolasyonu, spektrofotometrik yöntemle kalite ve kantitesinin tayini | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
13 | RNA izolasyonu ve cDNA kütüphane hazırlığı | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
14 | Gerçek zamanlı PCR analizi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
15 | Gradyan PCR analizi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Watson J. ve diğerleri, 2008. Molecular Biology of the Gene, (7. baskı). San Francisco Pearson yayınları | |
2 | Davis LG, Dibner MD, Battey JF. 1986. Basic Methods in Molecular Biology. Elsevier | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Laboratuvar föyü, Ders Notu, temel laboratuvar malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |