|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, genom yapısı, epigenetik mekanizmalar, moleküler genetik mekanizmaları öğrenmek, ve transkripsiyon, translasyonun ve onların sonrasındaki kontrol mekanizmalarının irdelenmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gen anlatımı ve protein sentezinin temel mekanizmalarını, rekombinasyon ve DNA tamir mekanizmalarını tanımlayabilir. |
PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gen anlatımının kontrol mekanizmalarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Transkripsiyon ve translayon sonrası modifikasyonları bilebilir. |
PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genom yapısı, Replikasyon, Transkripsiyon, Translasyon, Çeşitlilik ve kalıtsal materyalin onarım yetenekleri, Gen anlatımının prokaryot ve ökaryotlarda düzenlenmesi mekanizmaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Moleküler genetiğin tarihçesi ve nükleik asitlerin keşfi | Anlatma Yöntemi |
2 | DNA’nın yapısı ve kromozomlarda DNA'nın organizasyonu | Anlatma Yöntemi |
3 | Genomdaki genlerin düzenleri ve genlerin düzenindeki değişmeler | Anlatma Yöntemi |
4 | DNA replikasyonu | Anlatma Yöntemi |
5 | RNA’nın yapısı ve çeşitleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Transkripsiyon | Anlatma Yöntemi |
7 | Transkripsiyon sonrası modifikasyonlar | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Translasyon ve proteinler | Anlatma Yöntemi |
10 | Translasyon sonrası modifikasyonlar | Anlatma Yöntemi |
11 | Prokaryotlarda gen ifadesinin düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
12 | Ökaryotlarda gen ifadesinin düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
13 | Bakteri ve virüslerin moleküler genetiği | Anlatma Yöntemi |
14 | Ökaryotlarda ekstrakromozomal DNA’lar | Anlatma Yöntemi |
15 | Mutasyonlar ve DNA onarım mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Leland Hartwell, Leroy Hood, Michael Goldberg, Ann Reynolds and Lee Silver, 2011. Genetics: From Gene to Genomes 4. basım, McGraw-Hill Science/Engineering/Math. | |
2 | Strachan and Read. Human Molecular Genetics 4 Wiley. 2011 | |
3 | Güler Temizkan Moleküler Genetik | |
4 | Mehmet Topaktaş Moleküler Genetik | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, ders sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |