|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, biyoteknolojinin kapsamı, tarihçesi ve biyoteknoloji endüstrisi hakkında bilgi vermek, rekombinant DNA teknolojileri alanında kullanılan temel yöntemler ve ilkeleri öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyoteknolojinin kapsamı, tarihçesi ve biyoteknoloji endüstrisi hakkındaki kavramları açıklayabilir, |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Biyoteknolojide kullanılan temel yöntemleri kullanabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | PCR çeşitlerini ve moleküler markörleri bilebilir. |
PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyoteknolojinin tarihçesi, Nükleik asitlerin ve genomik DNAnın izolasyonu saflaştırılması ve kontrolü, DNAnın kimyasal sentezi, Polimeraz Zincir Reaksiyonu ve Tipleri, Moleküler işaretler, Nükleik asitleri işaretleme yöntemleri, Genomik analizler, Gen Susturma, Gen mutasyonu, DNA çipleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyoteknolojinin tanımı ve tarihçesi | Anlatma Yöntemi |
2 | Nükleik asitlerin izolasyonu | Anlatma Yöntemi |
3 | Restriksiyon enzimleri, Ligasyon | Anlatma Yöntemi |
4 | Prokaryotik genomik DNA ve plazmit izolasyonu | Anlatma Yöntemi |
5 | Ökaryotik DNA izolasyonu | Anlatma Yöntemi |
6 | Nükleik asitlerin saflaştırılması ve saflık kontrolu: spekrofotometrik yöntem, elektroforetik yöntem | Anlatma Yöntemi |
7 | DNAnın kimyasal sentezi ve Dizi analizi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Polimeraz Zincir Reaksiyonu ve Tipleri; Asimetrik PCR (Late-PCR), Nested PCR, Multiplex PCR, Competitive PCR, Real time PCR, RT-PCR | Anlatma Yöntemi |
10 | DNA polimorfizminin moleküler yöntemlerle (moleküler işaretlerle) analizi | Anlatma Yöntemi |
11 | Moleküler işaretler, Moleküler işaretlerin tıpta ve genetik ayırımda kullanımı | Anlatma Yöntemi |
12 | Nükleik asitleri işaretleme yöntemleri, Nükleik asit melezleme yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Genomik analizler; Genomik sekansları karşılaştırma, Sekanslara bağlı genetik farklılık tespiti | Anlatma Yöntemi |
14 | Gen Susturma, Gen mutasyonu | Anlatma Yöntemi |
15 | DNA çipleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | John M. Walker, Ralph Rapley, 2000. Molecular Biology and Biotechnology 3. basım. Royal Society of Chemistry | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
John M. Walker, Ralph Rapley, 2000. Molecular Biology and Biotechnology 3. basım. Royal Society of Chemistry |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |