|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, rekombinant DNA ve protein teknolojileri alanında kullanılan temel yöntemleri ve ilkeleri öğretmek ve modern biyoteknolojinin moleküler biyoloji ile bağlantısını kavrayarak diğer alanlardaki moleküler uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Protein ve enzim mühendisliğini ve protein ve enzim mühendisliğinde kullanılan başlıca metotları açıklayabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Genomik ve proteomik konularıyla ilgili bilgi verip yeni fikirler geliştirebilir. |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar hakkında bilgi sahibi olup, bunların tarım, tıp ve biyoteknolojideki kullanım amaçlarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Protein izolasyonu ve saflaştırılması, Protein derişiminin belirlenmesi, Protein elektroforezi, jel boyama yöntemleri, hibridizasyon teknikleri, Proteinlerin amino asit bileşiminin belirlenmesi, Enzimatik aktivite ve belirleme yöntemleri, Proteom analizleri, Protein ve enzim mühendisliği ve teknolojisi, Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve Gen terapisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mikroskop çeşitleri ve kullanım amaçları | Anlatma Yöntemi |
2 | Moleküler yöntemlere giriş | Anlatma Yöntemi |
3 | Fiziksel moleküler Metodlar | Anlatma Yöntemi |
4 | Santrifüj ve Kromotografi | Anlatma Yöntemi |
5 | Jel boyama yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Membrana aktarım ve saptama yöntemleri (Western blotlama), Diğer hibridizasyon teknikleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Protein saflaştırma teknikleri, Kristalizasyon ve saflık kontrolü | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proteinlerin amino asit bileşiminin belirlenmesi | Anlatma Yöntemi |
10 | Enzimatik aktivite ve belirleme yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
11 | DNA-Protein ilişkisinin belirlenmesi | Anlatma Yöntemi |
12 | Proteom analizleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Protein mühendisliği ve teknolojisi; Rekombinant protein üretimi ve yönlendirilmiş mutasyonlar | Anlatma Yöntemi |
14 | Enzim mühendisliği ve teknolojisi | Anlatma Yöntemi |
15 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve Gen terapisi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Frederick M. Ausubel, Current Protocols in Molecular Biology, John Wiley & Sons Inc, 2003. | |
2 | Mary C. Phelan Current Protocols in Cell Biology, John Wiley & Sons, Inc, 1998 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Frederick M. Ausubel, Current Protocols in Molecular Biology, John Wiley & Sons Inc, 2003. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |