Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MRS225 - MİMARİ RESTORASYON

Kodu: MRS225 Adı: RESTİTÜSYON Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MİMARİ RESTORASYON
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TUĞÇE ÇETİNKAYA KENCER (tugcecetinkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tarihi eserlerin özgün durumlarının tespit edilmesi için yapılacak işlemler hakkında ayrıntılı bilgi vermek ve restitüsyon çalışmasını uygulama ile göstermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Restitüsyon kavramını açıklayabilir. PÇ-50 Geleneksel yapıların geçirdiği dönemleri araştırmayı ve dönemleme çalışması yapmayı öğrenir. Multidisipliner yöntemler kullanarak varsa yapınının değişikliğe uğramış kısımlarını tespit eder ve dönemleme çalışmalarında ve raporlarında gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Restitüsyon dönemlerinin nasıl tespit edildiğini anlatabilir. PÇ-50 Geleneksel yapıların geçirdiği dönemleri araştırmayı ve dönemleme çalışması yapmayı öğrenir. Multidisipliner yöntemler kullanarak varsa yapınının değişikliğe uğramış kısımlarını tespit eder ve dönemleme çalışmalarında ve raporlarında gösterir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Tarihi anıtın farklı dönemlerdeki eklerinin ve değişimlerin tespitini yapabilir. PÇ-50 Geleneksel yapıların geçirdiği dönemleri araştırmayı ve dönemleme çalışması yapmayı öğrenir. Multidisipliner yöntemler kullanarak varsa yapınının değişikliğe uğramış kısımlarını tespit eder ve dönemleme çalışmalarında ve raporlarında gösterir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tarihi eserlerin özgün durumlarının tespit edilmesi. Disiplinler arası işbirliği ve başvurulan kaynaklardan elde edilen bilgilerin derlenmesi neticesinde eserin restitüsyon verilerine ulaşılması. Sonradan değişikliğe uğramış anıtların kısmen yıkılmış ya da yok olmuş ögeleri ile farklı dönemlerdeki eklerinin ve değişimlerin tespiti. Tarihi anıtın ilk tasarımı ve belirli dönemlerde geçirdiği değişimleri restitüsyon dönemleri dahilinde çizilmesi ve anlatılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Restitüsyon kavramının tanımı ve kapsamı. Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
2 Tarihi anıtlar için restitüsyonun önemi. Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
3 Restitüsyonu çıkarılacak anıtlar için yapılan araştırmalar. Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
4 Yazılı kaynakların araştırılması ve değerlendirilmesi. Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
5 Sözlü kaynakların araştırılması ve değerlendirilmesi. Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
6 Yapı üzerindeki izlerin tespiti ile anıtın değerlendirilmesi. Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
7 Restitüsyonda dönemlemenin yapılması Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
8 Ara Sınav
9 1. Dönem Restitüsyon Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
10 2. Dönem Restitüsyon Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
11 Restitüsyon dönemlerinin anlatımında lejant kullanımı Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
12 Uygulama Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
13 Restitüsyon raporunun yazılması Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
14 Restitüsyon verilerinin (rapor, çizim, albüm) düzene sokularak sunuma hazırlanması Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
15 Uygulama Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. senkron / asenkron
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 lory zakar, kemal kutgün eyipgiller, mimari restorasyon koruma teknik ve yöntemleri
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon aleti

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 4 6 24
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 6 24
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 106