Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TDA 636 - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA)

Kodu: TDA 636 Adı: DÜNYA EDEBİYATI II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜNİL ÖZLEM AYAYDIN CEBE (gcebe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dünya edebiyatının önde gelen kurmaca yapıtlarının tanınması, metinlerinin incelenmesi, farklı sanat ortamlarındaki yorumlarının tanınması ve metinlerle karşılaştırılması. Ayrıca, Türk edebiyatından yazar ve yapıtlarla benzerlik ve farklar açısından karşılaştırma.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dünya edebiyatının önde gelen yazar ve metinlerini ayrıntıyla tanır. PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Dünya edebiyatıyla Türk edebiyatını karşılaştırır. PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Dünya edebiyatının gelişim tarihini kavrar. PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
PÇ-9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dünya edebiyatından kurmaca yapıtlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, yöntem, yükümlülükler Değerlendirme
2 Batı edebiyatının tarihi seyri, Dekameron, Gargantua ve Pantagruel Okuma, tartışma
3 Cervantes, Honore D’urfe, Madam D. Fayette Okuma, çözümleme
4 Donkişot'un değeri Okuma, tartışma
5 Robinson Crusoe ve dünya edebiyatına etkisi Okuma, karşılaştırmalı çözümleme
6 Grigori, Petrof’un “ Beyaz Zambaklar Ülkesi” nin etkileri Okuma, çözümleme
7 Hayb İbni Yakzan ile Robenson’un benzerliği Okuma, karşılaştırmalı çözümleme
8 Ara Sınav
9 Montesquieu ve İran mektupları Okuma, çözümleme
10 Ruhu’l- Kavanin ve Türk edebiyatına etkileri Okuma, çözümleme
11 Volter’in felsefesi, eserleri ve Türk edebiyatına etkisi Okuma, çözümleme
12 Lorca ve Molla Camii’nin eserleri arasında yakınlıklar Okuma, çözümleme
13 Hammer Alımlamasıyla Mevlânâ Okuma, çözümleme
14 Rückert Alımlamasıyla Mevlânâ Okuma, çözümleme
15 Karşılaştırmalı değerlendirme Tartışma, değerlendirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Meydan Larousse, Sosyal Düşünceler Tarihi, Alaaddin Şenel;
2 Rehber Ansiklopedisi, Temel Britanica.
3 Dünyayı Değiştiren Kitaplar, Robert B. Downs.
4 V.M.Kocatürk, Şaheserler Antolojisi
5 H.Akay-İ.Öztürk, Mevlânâ’nın Dayanılmaz Davetine Katılmak/ Hammer, Rückert, Schimmel Alımlamasıyla Mevlânâ, 2007.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 4 1 10
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 6 1 15
5.Rapor
6.Seminer 10 1 20
7.Performans Ödevi 13 1 15
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 20

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 10 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 5 2 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 2 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 3 15
Sözlü Sınav 5 1 5
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 211