|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜNİL ÖZLEM AYAYDIN CEBE (gcebe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk edebiyatında mektup, anı, gezi, biyografi ve otobiyografi gibi kurmaca olmayan edebî türlerle ilgili kavramlara, tanımlara, kuramlara yönelik bilgi, eleştirel değerlendirme ve metin incelemesi becerileri kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî türleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî yapıtların gelişimini eleştirel bir gözle açıklar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî türleri karşılaştırmalı olarak inceler. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî türler ve bunlara dair çalışmalardan seçilmiş birincil ve ikincil kaynaklar ve metinler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, dersin planlanması | beyin fırtınası |
2 | Millî edebiyat döneminde kurmaca dışı edebî türler | okuma, tartışma |
3 | Savaş ve anı | bireysel çalışma |
4 | Savaş ve propaganda | rapor hazırlama |
5 | Savaş ve kadın | bireysel çalışma |
6 | Cumhuriyet döneminde biyografi, otobiyografi ve anı yazıları | okuma, tartışma |
7 | Cumhuriyet döneminde gazetecilik | bireysel çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çağdaş Türk edebiyatında mektup ve roman | rapor hazırlama |
10 | Çağdaş Türk edebiyatında biyografi ve roman | okuma, tartışma |
11 | Çağdaş Türk edebiyatında otobiyografi ve roman | rapor hazırlama |
12 | Çağdaş Türk edebiyatında günlük ve roman | okuma, tartışma |
13 | Modern seyahatnameler | bireysel çalışma |
14 | İnternet çağında günlük | araştırma ve rapor hazırlama |
15 | İnternet çağında gazatecilik | araştırma ve rapor hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çukurova, Bülent. "Milli Mücadele Anıları Üzerine Bir Bibliyografya Denemesi". | |
2 | Kolay, Hande. Cahit Uçuk'un Özyaşam Öyküsü: Otobiyografi ve Kadın Tarihi. | |
3 | Çandır, Muzaffer. Türk Edebiyatında Hatıra Türü ve Samet Ağaoğlu'nun Hatıra Kitapları. | |
4 | Arslan, Sahire. Halide Nusret Zorlutuna'nın Otobiyografisinde "Bir Devri Gömmek". | |
5 | Urgan, Mina. Bir Dinozorun Anıları. | |
6 | Woolf, Virginia. A Room of One's Own. | |
7 | Aksoy, Nazan. Kurgulanmış Benlikler: Otobiyografi, Kadın, Cumhuriyet. İstanbul: İletişim Yayınları, 2009. | |
8 | Çelebioğlu, Sinem. “Türk Edebiyatı’nda Modern Biyografinin Doğuşu”. Yüksek lisans tezi. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 20 | ||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 10 | ||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | ||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 20 | ||
7.Performans Ödevi | 15 | ||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 20 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 10 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 211 |