|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEBNEM ŞERİFE ŞAHİNKAYA (serifeordek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Klasik Türk Edebiyatının en önemli kaynaklarından biri olan tezkirelerin edebiyatımızdaki yeri, önemi, değeri ve yüzyıllar içerisinde ortaya çıkan tezkireler ve tezkirecilerin incelenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrencilerin biyografi yazma konusunda bilgi edinmeleri, Osmanlı döneminde biyografi hakkında bilgi sahibi olmaları, Şiir ve şair değerlendirmesi hakkında belli bir sistem geliştirmeleri. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
- Klasik Türk Edebiyatının önemli bir kaynağı olarak tezkireler. - Tezkirelerin tarihi gelişimi. - Tasnif şekilleri. - Şairler hakkında bilgi almak bakımından tezkirelerin önemi. - Tezkireler ile diğer biyografi eserleri arasındaki benzerlik ve farklar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
2 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
3 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
4 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
5 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
6 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
7 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
10 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
11 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
12 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
13 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
14 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
15 | Tezkire metinlerinin okunması | Okuma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İsen, Mustafa; Filiz Kılıç vd., Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2009 | |
2 | Latifi Tezkiresi (Rıdvan Canım); Sehi Beg / Heşt Behiş (Günay Kut | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitaplar, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 5 | 6 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |