|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ALTERNATİF ENERJİ KAYNAKLARI TEKNOLOJİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TAHİR KARAKOÇ (t.karakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TAHİR KARAKOÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, transformatör, doğru akım motoru, asenkron motor, senkron motor, jeneratör ve alternatör gibi temel elektrik makinelerine yönelik genel bilgi ile hesaplama ve uygulama becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Transformatörün yapısını, özelliğini,eşdeğer devresini,bağlantılarını ve çalışma prensibini açıklayabilir. |
PÇ-17 Elektrik makinelerinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur ve kontrolünü yapabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Tek ve üç fazlı asenkron motorların yapısını, özelliklerini ve çalışma prensiplerini anlatabilir. |
PÇ-17 Elektrik makinelerinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur ve kontrolünü yapabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Senkron makinelerin ve üniversal motorun yapısını, özelliğini ve çalışma prensibini açıklayabilir. |
PÇ-17 Elektrik makinelerinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur ve kontrolünü yapabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Doğru akım makinelerinin yapılarını, özelliklerini, eşdeğer devrelerini ve çalışma prensiplerini açıklayabilir. |
PÇ-17 Elektrik makinelerinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur ve kontrolünü yapabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | İhtiyaca göre uygun motor seçimini yapabilir. |
PÇ-17 Elektrik makinelerinin yapısı hakkında bilgi sahibi olur ve kontrolünü yapabilir.
|
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Elektrik Makinelerine Giriş; Transformatör ve Dönme Hareketi; Tek ve Üç fazlı Transformatörlerin Analizi; Eşdeğer Devre Parametrelerinin Hesabı; Üç fazlı Transformatör Bağlantıları; Gerilim Regülasyonu; Ölçü Transformatörleri; Lineer Doğru Akım Makinelerinin Sürekli ve Geçici Durum Analizleri; Doğru akım Makinelerinin Yapısı; Doğru Akım Makinelerinde Komutasyon; Doğru Akım Generatörleri ve Motorlarının Eşdeğer Devreleri ve Çeşitleri; Doğru Akım Motorlarının Matematiksel Modeli ve Geçici Durum analizleri. Fırçasız Doğru Akım Makineleri. Asenkron ve senkron makineler; asenkron motorun yapısı çalışma prensibi, asenkron motorun eşdeğer devresi ve verim hesabı. Senkron motorun yapısı, çalışma prensibi ve eşdeğer devre parametreleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel Kanunlar | Anlatım, problem çözme |
| 2 | Temel Kanunlar | Anlatım, Tartışma |
| 3 | Transformatörler | Anlatım, soru-cevap, |
| 4 | Transformatörler | Anlatım, tartışma, problem çözme |
| 5 | Asenkron Makineler | Anlatım, tartışma, problem çözme |
| 6 | Asenkron Makineler | Anlatım, problem çözme |
| 7 | Asenkron Makineler | Anlatım, problem çözme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Doğru Akım Makineleri | Anlatım, problem çözme |
| 10 | Doğru Akım Makineleri | Anlatım, problem çözme |
| 11 | Doğru Akım Makineleri | Anlatım, problem çözme |
| 12 | Doğru Akım Makineleri | Anlatım, problem çözme |
| 13 | Senkron Makineler | Anlatım, problem çözme |
| 14 | Senkron Makineler | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 15 | Senkron Makineler | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bal,G.(2012).Transformatörler.Ankara: Seçkin Yayıncılık | |
| 2 | Çolak,İ.(2010).Senkron Makineler.Ankara:Seçkin Yayıncılık. | |
| 3 | Çolak,İ.(2008).Asenkron Motorlar.Ankara:Seçkin Yayıncılık. | |
| 4 | Bal,G.(2008).Doğru Akım Makineleri ve Sürücüleri.Ankara:Seçkin Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon cihazı, elektrik motorları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||