|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU (rahmitelkenaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İBRAHİM YILMAZ, MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İslam hukukunun kaynaklarının öğretilmesi ve kaynaklardan hüküm çıkarabilme becerisinin kazandırılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Analiz ve sentez kapasitesi kazanır. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Temel genel bilgi (kültür) edinir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Mesleki temel bilgi kazanır. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Problem çözme becerisi kazanır. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Karar verme becerisi kazanır. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Eleştiri ve özeleştiri yeteneği kazanır. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük özelliği kazanır. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 | Yeni fikirler üretme kapasitesi kazanır. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İslâm hukuk tarihine genel bir giriş: İslâm hukuku ve usul düşüncesinin doğuşu, gelişmesi. İslâm hukuk usulüne dair genel bilgiler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İslam Hukuku (Fıkıh) İlminin Doğuşu, Gelişmesi ve Tarihi Dönemleri. | Sözlü Anlatım |
| 2 | İslam Hukuk Usulünün (Fıkıh Usulü) Tanımı, Doğuşu, Tedvini, Metot ve Ekolleri. | Sözlü Anlatım |
| 3 | Hukukta Metot ve Kanunun Uygulanması Kavramları. | Sözlü Anlatım |
| 4 | Arapça Metin (Seçmeler) | Sözlü Anlatım |
| 5 | İslam Hukukunun Kaynakları: Kur’ân-I Kerîm, Hukuki Değeri, Tahsis Delili Oluşu. | Sözlü Anlatım |
| 6 | Sünnet, Çeşitleri, Hukuki Değeri ve Tahsis Delili Oluşu. | Sözlü Anlatım |
| 7 | İcma | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kıyas ve İstihsan | Sözlü Anlatım |
| 10 | Arapça Metin (Seçmeler) | Sözlü Anlatım |
| 11 | Mesâlih-i Mürsele | Sözlü Anlatım |
| 12 | Örf | Sözlü Anlatım |
| 13 | Sahabî Kavli | Sözlü Anlatım |
| 14 | Sedd-i Zerîa ve İstishab | Sözlü Anlatım |
| 15 | Genel Değerlendirme | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Zekiyyüddin Ş. (Terc. Dönmez, İbrahim Kafi), İslam Hukuk İlminin Esasları, T.D.V. Yayınları, 1996 Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Önerilen Kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 130 | ||