|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA IŞIK (mustafaisik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA IŞIK, EMİNE DEMİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hadis ve usulü hakkında özet bilgi ile hadis metinleri üzerinden genel bir hadis kültürü kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hadis ve usulü hakkında genel bir hadis kültürü edinebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hz. Muhammed’in sözlerinin temel kavramları ve kaynakları, insanın kendisi, çevresi ile din ilişkisine dair hadis metinlerinin din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimi açısından ana hatlarıyla tanınmasını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hadis tarihi ve usulüne giriş: Kavramlar, Hadisin Önemi, Sünnet vahiy ilişkisi | anlatım, soru-cevap, görsel örnekler |
2 | Hadis Tarihinde dönemler: Tespit, Tedvin | anlatım, soru-cevap, |
3 | Ravi ve Hadis Tahammülü | anlatım, soru-cevap, |
4 | Hadislerin Tasnifi ve Kütüb-i Sitte | öğrenci sunumu, soru-cevap, görsel sunum |
5 | Hadislerin Taksimi (Mütevatir-Âhâd-Zayıf ve Mevzû’) | anlatım, soru-cevap, görsel örnekler |
6 | Hadislerin Taksimi II | öğrenci sunumu, soru-cevap, görsel sunum |
7 | Hadisleri inceleme gereği ve Hadis usulü eserleri, | anlatım, soru-cevap, görsel örnekler |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sünnetin Dindeki yeri. Kur’an ve Sünnet Bütünlüğü. | anlatım, soru-cevap, görsel örnekler |
10 | Hadislerde İlim ve Amel İlişkisi | anlatım, soru-cevap, görsel örnekler |
11 | Sosyal ve Kültürel Hayatta Hadis | anlatım, soru-cevap, görsel örnekler |
12 | Toplumsal Ahlâkın İnşasında Sünnetin Yeri | öğrenci sunumu, soru-cevap, görsel sunum |
13 | Hadis Metinleri I (İman) | anlatım, soru-cevap, görsel örnekler |
14 | Hadis Metinleri II (İbadetler) | anlatım, soru-cevap, görsel örnekler |
15 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hadis Usulü- Ahmet Yücel, 2013, İstanbul | |
2 | Salahattin Polat (Editör), Hadis Tarihi ve Usulü,Eskişehir, 2010 | |
3 | 40 hadis- diyanet (http://hadis.diyanet.gov.tr/dosyalar/1222154187.pdf) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projektor Ahmet Yücel, Hadis Usûlü, İstanbul, 2013 Salahattin Polat (Editör), Hadis Tarihi ve Usulü,Eskişehir, 2010 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8. hafta | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |