|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU (rahmitelkenaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerinin Arapça Dil Bilgisini öğrenmeleri, Arapça dini metinleri okuyup anlamaları, düşüncelerini sözlü ve yazılı ifade edebilme becerisi kazanmalarıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel Arapça Dil Bilgisi kavramlarını tanımlar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük özelliği kazanır. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Güncel sorunlarla geleneksel sorunlar arasında bağlantı kurar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Güncel sorunlara çözüm sunar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Güncel metinleri analiz eder. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arapça Dil Bilgisi’ni kullanarak farklı nitelikte metinleri okuyup tahlil etmek, temel dil ve kelime yapılarını tanımak, metin tahlilleri, karşılıklı konuşma, sözlü ve yazılı ifade alıştırmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Terhim, Okuma Parçası: Min Hikamat-i Cuha. | Sözlü Sunum |
2 | Okuma Parçası: Cevab-u Alim. | Sözlü Sunum |
3 | Tenazu, Okuma Parçası: Et-Televizyon ve’s-Sıhah. | Sözlü Sunum |
4 | Okuma Parçası: Tac Mahal. | Sözlü Sunum |
5 | Kasem Uslübu, Okuma Parçası: Min nevadir-i buhala” | Sözlü Sunum |
6 | Okuma Parçası: Min ahbari Cuha | Sözlü Sunum |
7 | Okuma Parçası: Amil, Es-sevbu’l-Ahmer. | Sözlü Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okuma Parçası: El-Müsteşrikun. | Sözlü Sunum |
10 | Mamul, Okuma Parçası: Kıssatü’l-Akakir. | Sözlü Sunum |
11 | Okuma Parçası: El-Ğıdau’s-Sıhhi. | Sözlü Sunum |
12 | Amel (İrap), Okuma Parçası: Min müşkilati’l-lügati’l-Arabiyye. | Sözlü Sunum |
13 | Okuma Parçası: El-Kitabetu’l-Hasubiyye ve’n-Neşru’l-Elektroni. | Sözlü Sunum |
14 | İrap Örnekleri, Okuma Parçası: Et-Televvüsü’d-Davi, Ebaduhu ve Asaruhu. | Sözlü Sunum |
15 | Okuma Parçası: El-Mekalat. | Sözlü Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sini, M. İ. El-Kıra”atu’l-muyessere, Candaş Yayınları, İstanbul. | |
2 | El-Carim, A., Emin, M. En-Nahvu’l-vazıh, Daru’l-Mearif, Kahire. | |
3 | İşler, E., Yıldz, M. 2010, Arapça Modern Metinler, Elif Yayınlar, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Önerilen kaynaklar, projeksiyon cihazı, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |