|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU (rahmitelkenaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerinin Arapça Dil Bilgisini öğrenmeleri, Arapça dini metinleri okuyup anlamaları, düşüncelerini sözlü ve yazılı ifade edebilme becerisi kazanmalarıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel Arapça Dil Bilgisi kavramlarını tanımlar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük özelliği kazanır. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Güncel sorunlarla geleneksel sorunlar arasında bağlantı kurar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Güncel sorunlara çözüm sunar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Güncel metinleri analiz eder. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Arapça Dil Bilgisi’ni kullanarak farklı nitelikte metinleri okuyup tahlil etmek, temel dil ve kelime yapılarını tanımak, metin tahlilleri, karşılıklı konuşma, sözlü ve yazılı ifade alıştırmaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Terhim, Okuma Parçası: Min Hikamat-i Cuha. | Sözlü Sunum |
| 2 | Okuma Parçası: Cevab-u Alim. | Sözlü Sunum |
| 3 | Tenazu, Okuma Parçası: Et-Televizyon ve’s-Sıhah. | Sözlü Sunum |
| 4 | Okuma Parçası: Tac Mahal. | Sözlü Sunum |
| 5 | Kasem Uslübu, Okuma Parçası: Min nevadir-i buhala” | Sözlü Sunum |
| 6 | Okuma Parçası: Min ahbari Cuha | Sözlü Sunum |
| 7 | Okuma Parçası: Amil, Es-sevbu’l-Ahmer. | Sözlü Sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Okuma Parçası: El-Müsteşrikun. | Sözlü Sunum |
| 10 | Mamul, Okuma Parçası: Kıssatü’l-Akakir. | Sözlü Sunum |
| 11 | Okuma Parçası: El-Ğıdau’s-Sıhhi. | Sözlü Sunum |
| 12 | Amel (İrap), Okuma Parçası: Min müşkilati’l-lügati’l-Arabiyye. | Sözlü Sunum |
| 13 | Okuma Parçası: El-Kitabetu’l-Hasubiyye ve’n-Neşru’l-Elektroni. | Sözlü Sunum |
| 14 | İrap Örnekleri, Okuma Parçası: Et-Televvüsü’d-Davi, Ebaduhu ve Asaruhu. | Sözlü Sunum |
| 15 | Okuma Parçası: El-Mekalat. | Sözlü Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sini, M. İ. El-Kıra”atu’l-muyessere, Candaş Yayınları, İstanbul. | |
| 2 | El-Carim, A., Emin, M. En-Nahvu’l-vazıh, Daru’l-Mearif, Kahire. | |
| 3 | İşler, E., Yıldz, M. 2010, Arapça Modern Metinler, Elif Yayınlar, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Önerilen kaynaklar, projeksiyon cihazı, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 130 | ||