Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / DKA208 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: DKA208 Adı: ARAPÇA IV Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU (rahmitelkenaroglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerinin Arapça Dil Bilgisini öğrenmeleri, Arapça dini metinleri okuyup anlamaları, düşüncelerini sözlü ve yazılı ifade edebilme becerisi kazanmalarıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel Arapça Dil Bilgisi kavramlarını tanımlar. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar
PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük özelliği kazanır. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar
PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Güncel sorunlarla geleneksel sorunlar arasında bağlantı kurar. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar
PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Güncel sorunlara çözüm sunar. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar
PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Güncel metinleri analiz eder. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
PÇ-7 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar
PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Arapça Dil Bilgisi’ni kullanarak farklı nitelikte metinleri okuyup tahlil etmek, temel dil ve kelime yapılarını tanımak, metin tahlilleri, karşılıklı konuşma, sözlü ve yazılı ifade alıştırmaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Terhim, Okuma Parçası: Min Hikamat-i Cuha. Sözlü Sunum
2 Okuma Parçası: Cevab-u Alim. Sözlü Sunum
3 Tenazu, Okuma Parçası: Et-Televizyon ve’s-Sıhah. Sözlü Sunum
4 Okuma Parçası: Tac Mahal. Sözlü Sunum
5 Kasem Uslübu, Okuma Parçası: Min nevadir-i buhala” Sözlü Sunum
6 Okuma Parçası: Min ahbari Cuha Sözlü Sunum
7 Okuma Parçası: Amil, Es-sevbu’l-Ahmer. Sözlü Sunum
8 Ara Sınav
9 Okuma Parçası: El-Müsteşrikun. Sözlü Sunum
10 Mamul, Okuma Parçası: Kıssatü’l-Akakir. Sözlü Sunum
11 Okuma Parçası: El-Ğıdau’s-Sıhhi. Sözlü Sunum
12 Amel (İrap), Okuma Parçası: Min müşkilati’l-lügati’l-Arabiyye. Sözlü Sunum
13 Okuma Parçası: El-Kitabetu’l-Hasubiyye ve’n-Neşru’l-Elektroni. Sözlü Sunum
14 İrap Örnekleri, Okuma Parçası: Et-Televvüsü’d-Davi, Ebaduhu ve Asaruhu. Sözlü Sunum
15 Okuma Parçası: El-Mekalat. Sözlü Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sini, M. İ. El-Kıra”atu’l-muyessere, Candaş Yayınları, İstanbul.
2 El-Carim, A., Emin, M. En-Nahvu’l-vazıh, Daru’l-Mearif, Kahire.
3 İşler, E., Yıldz, M. 2010, Arapça Modern Metinler, Elif Yayınlar, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Önerilen kaynaklar, projeksiyon cihazı, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 14 84
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 130