|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı kişinin; hem bireysel ibadetlerini kendi başına sağlıklı biçimde yerine getirebilecek seviyede ve hem de başkalarına öncülük ve rehberlik yapabilecek düzeyde, kurallarına uygun tarzda yüzünden ve ezbere güzel Kur'an okumasını temin etmeye yönelik teorik ve pratik kıraat/tilavet bilgilerini kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kuran bilinci gelişebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Ezber yeteneklerini geliştirebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Etkili Kuran okumayı öğrenebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Sure ve duaları doğru bir şekilde okuyabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Okunuş ile ilgili bazı harf ve işaretlere dikkat ederek Kur'ânı okuyabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Pratik düzeyde harflerin mahrec ve sıfatlarına uygun bir şekilde ve “talim usûlü” çerçevesinde, müfredatta belirlenen sureleri ezbere ve yine belirtilmiş cüzleri yüzüne okuma, ilgili sayfaların mealleri, tecvid kaynaklarının tanıtımı ve teorik-uygulamalı tecvid bilgisinin kazandırılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bakara Sûresi: 274–281. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
2 | Âl-i Imrân Sûresi: 102–110. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
3 | Fetih Sûresi : 27-29. Ayetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
4 | Mülk Sûresi 1. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
5 | Mülk Sûresi 1. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber (Devam) | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
6 | Mülk Sûresi 2-3. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
7 | Mülk Sûresi 2-3. sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber (Devam) | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nebe Sûresi Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
10 | Nebe Sûresi Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber (Devam) | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
11 | 11. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
12 | 12. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
13 | 13. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
14 | 14. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
15 | Tecvid kurallarının genel tekrarı | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kur'ân-ı Kerîm | |
2 | Şeyh Abdurrahman Karabaşî(904/1498),Karabaş Tecvidi,İstanbul-1323. | |
3 | İsmail Karaçam,Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri,İstanbul-1980 | |
4 | Abdurrahman Çetin,Kur'an Okuma Esasları,Bursa-2015 | |
5 | Sıtkı Gülle,Açıklamalı Örnekleriyle Tecvid İlmi,İstanbul,2005 | |
6 | Rahim Tuğral,Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi,İzmir-2009. | |
7 | Ahmed Madazlı,Tecvid İlmi,Kayseri-1994 | |
8 | Yavuz Fırat,Kur'an Tilavetinin Kuralları,Kayseri-2014 | |
9 | Abdullah Benli,Hafs Rivayetiyle Asım Kıraatinin Tecvid Kuralları,Kayseri-2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Teorik ve uygulamalı. Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve ses kayıt cihazlarından faydalanılmaktadır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 8 | 5 | 20 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 14 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |