Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / DKA402 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: DKA402 Adı: YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HATİCE DOĞAN (haticedogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrenciye dinleri araştırma metodolojisi kazandırmak ve kaynaklarını tanıtma, dinlerin doğuşu, gelişimi ve tarih içinde geçirdikleri değişimleri anlatmak; Hint dinleri, Çin dinleri, Mecusilik, Sabiilik, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam´ın tarihini, inanç ve ibadet sistemlerini tanıtmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dinleri çeşitli şekillerde tasnif edebilir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hint dinlerini, temel inanç ve ibadet esaslarını bilir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çin dinlerini, temel inanç ve ibadetlerini bilir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam'ın temel inançlarını ve ibadetlerini bilir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Dinlerde ortak kavramları ve dinler arası senkretizm örneklerini bilebilir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dinler Tarihinin tarifi, konusu, metodu. Dinin kaynağı ve bu konudaki değişik görüşler. Dinlerin tasnifi: Monoteizm, Geleneksel dinler, Milli dinler, Evrensel dinler, Yeni Dini Hareketler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yaşayan Dünya Dinleri- Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları
2 Dinler Tarihi- Prof. Dr. Dursun Ali Aykıt, Prof. Dr. Ali Osman Kurt- Bilay yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 6 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 112