|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAVAŞ MARAŞLI (savasmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜLFİKAR DURMUŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sanat ve estetik kavramı, sanat ve din, sanat ve eğitim gibi konuların yanısıra, Türk ve İslam kültür çevresine ait dinî, sivil ve askerî yapıların plân, strüktür, tezyinat ve üslûp özellikleri, mimariye bağlı yan sanat dallırı, kitap sanatları, dokuma ve benzeri el sanatları, kullanılan malzeme ve teknikler de göz önünde bulundurularak incelenip, çağdaş etkileşimleriyle birlikte ele alınacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat Mirasının Korunmasının Önemini Kavramak. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Klasik Türk Kitap Sanatlarının Estetik Özelliklerini İncelemek. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Selçuklulardan Günümüze Türk Mimarisinin Gelişim Seyrini Tanımak ve Anlamak. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Doğu ve Batı Sanatlarının Gelişim Süreçleri Hakkında Genel Bilgi Sahibi Olmak. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sanat Tarihi İle ilgili Önemli Bazı Terimler Hakıında Bilgi Edinmek. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk ve İslam kültür ve sanatına ait özellikler mimariye bağlı yan sanat dallırı, kitap sanatları, dokuma ve benzeri el sanatları, kullanılan malzeme ve teknikler de göz önünde bulundurularak incelenip, çağdaş yansımalarıyla ele alınması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sanat’ın tarifi, amacı, yöntemi, çeşitleri. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
2 | Hz. Peygamber devrinde ilk sanat faaliyetleri | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
3 | Emevi ve Abbasiler devri sanatı | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
4 | Orta Asya’da Müslümanlık öncesi ve sonrası Türk sanatı | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
5 | Büyük Selçuklu Sanatı | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
6 | Anadolu Selçuklu Sanatı | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
7 | Anadolu’da 14. Yüzyıl Beylikleri Devri Sanatı | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı Sanatı | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
10 | Osmanlı Sanatı | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
11 | Hat Sanatı Tarihi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
12 | Cilt Sanatı | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
13 | Tezhib Sanatı | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
14 | Minyatür Sanatı | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
15 | İslam Sanatı’nda “Güzellik” anlayışı. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hicabi Gülgen, Ana Hatlarıyla Türk İslam Sanatları Tarihi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 141 |