Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / DKA117 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: DKA117 Adı: KUR'AN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA SAĞLAM,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı kişinin; hem bireysel ibadetlerini kendi başına sağlıklı biçimde yerine getirebilecek seviyede ve hem de başkalarına öncülük ve rehberlik yapabilecek düzeyde, kurallarına uygun tarzda yüzünden ve ezbere güzel Kur'an okumasını temin etmeye yönelik teorik ve pratik kıraat/tilavet bilgilerini kazanmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bazı dua sure ve ayetleri kurallarına uygun olarak ezbeyebilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Harfleri mahreçlerine uygun olarak telaffuz eder. ve med durumlarına göre seslendirebilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Harflerin isimlerini söyleyebilir ve yazılış biçimlerini tanıyabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Kur'an-ı Kerimi doğru ve güzel okumanın dinimizdeki yerini farkedebilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Kuran Harflerinin özelliklerini tanıyabilir ve doğru telaffuz edebilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1) Tecvid: Kur'an'ı düzgün ve güzel okuma kuralları 2) Ezber: Namaz dua vesureleri Yüzüne Okuma: Kur'an (1-5. cüzler)
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sübhâneke, tahiyyât, salli ve bârik duaları; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
2 Kunut duaları, Fatiha, nas, felak ve ihlas sureleri; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
3 Tebbet, nasr, kâfirûn, kevser sûreleri; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
4 Maun, kureyş, fil sûreleri; tecvid: İhfa, ızhar Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
5 Hümeze, asr, tekâsür sûreleri; tecvid: İdğam, iklab Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
6 Kâria, adiyat, zilzal sûreleri; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
7 Beyyine, Kadir sureleri; tecvid: Sakin mim ve ra'nın hükümleri Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Alak, tin sureleri; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
10 İnşirah, Duha sûreleri; tecvid: Kalkale, zamir, lafzatullah Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
11 Amenerresulü, Hüvellahullezi; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
12 Ayete'l-Kürsi; Bakara 1-5; tecvid: Tabii, muttasıl ve munfasıl medler Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
13 Nebe süresi 1-2. sayfalar; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
14 Mülk süresi 1. sayfa; tecvid: Lazım, arızi lin medler Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
15 Mülk süresi 2-3. sayfalar; tecvid: İdğam ve hükümleri, zamirler, vakıf ve ibtida Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kur'ân-ı Kerîm
2 Şeyh Abdurrahman Karabaşî(904/1498),Karabaş Tecvidi,İstanbul-1323.
3 İsmail Karaçam,Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri,İstanbul-1980
4 Abdurrahman Çetin,Kur'an Okuma Esasları,Bursa-2015
5 Sıtkı Gülle,Açıklamalı Örnekleriyle Tecvid İlmi,İstanbul,2005
6 Rahim Tuğral,Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi,İzmir-2009.
7 Ahmed Madazlı,Tecvid İlmi,Kayseri-1994
8 Yavuz Fırat,Kur'an Tilavetinin Kuralları,Kayseri-2014
9 Abdullah Benli,Hafs Rivayetiyle Asım Kıraatinin Tecvid Kuralları,Kayseri-2015
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
1. Demirhan Ünlü, Kur'an-ı Kerîm’in Tecvidi Kur'an-ı Kerîm (DİB ve TDV yayınları) 2. Karabaş Tecvidi (Klasik Osmanlıca Baskı) 3. İsmail Karaçam, Kur'an-ı Kerim'in Fazîletleri ve Okunma Kaideleri-Mufassal Tecvid-, MÜİF Vakfı Yayınları, İstanbul, 1991.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 2,3,4,5,6, 1 20
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 8 40
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 14 70
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150