|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı kişinin; hem bireysel ibadetlerini kendi başına sağlıklı biçimde yerine getirebilecek seviyede ve hem de başkalarına öncülük ve rehberlik yapabilecek düzeyde, kurallarına uygun tarzda yüzünden ve ezbere güzel Kur'an okumasını temin etmeye yönelik teorik ve pratik kıraat/tilavet bilgilerini kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bazı dua sure ve ayetleri kurallarına uygun olarak ezbeyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Harfleri mahreçlerine uygun olarak telaffuz eder. ve med durumlarına göre seslendirebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Harflerin isimlerini söyleyebilir ve yazılış biçimlerini tanıyabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Kur'an-ı Kerimi doğru ve güzel okumanın dinimizdeki yerini farkedebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Kuran Harflerinin özelliklerini tanıyabilir ve doğru telaffuz edebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1) Tecvid: Kur'an'ı düzgün ve güzel okuma kuralları 2) Ezber: Namaz dua vesureleri Yüzüne Okuma: Kur'an (1-5. cüzler) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sübhâneke, tahiyyât, salli ve bârik duaları; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
2 | Kunut duaları, Fatiha, nas, felak ve ihlas sureleri; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
3 | Tebbet, nasr, kâfirûn, kevser sûreleri; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
4 | Maun, kureyş, fil sûreleri; tecvid: İhfa, ızhar | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
5 | Hümeze, asr, tekâsür sûreleri; tecvid: İdğam, iklab | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
6 | Kâria, adiyat, zilzal sûreleri; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
7 | Beyyine, Kadir sureleri; tecvid: Sakin mim ve ra'nın hükümleri | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alak, tin sureleri; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
10 | İnşirah, Duha sûreleri; tecvid: Kalkale, zamir, lafzatullah | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
11 | Amenerresulü, Hüvellahullezi; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
12 | Ayete'l-Kürsi; Bakara 1-5; tecvid: Tabii, muttasıl ve munfasıl medler | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
13 | Nebe süresi 1-2. sayfalar; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
14 | Mülk süresi 1. sayfa; tecvid: Lazım, arızi lin medler | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
15 | Mülk süresi 2-3. sayfalar; tecvid: İdğam ve hükümleri, zamirler, vakıf ve ibtida | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kur'ân-ı Kerîm | |
2 | Şeyh Abdurrahman Karabaşî(904/1498),Karabaş Tecvidi,İstanbul-1323. | |
3 | İsmail Karaçam,Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri,İstanbul-1980 | |
4 | Abdurrahman Çetin,Kur'an Okuma Esasları,Bursa-2015 | |
5 | Sıtkı Gülle,Açıklamalı Örnekleriyle Tecvid İlmi,İstanbul,2005 | |
6 | Rahim Tuğral,Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi,İzmir-2009. | |
7 | Ahmed Madazlı,Tecvid İlmi,Kayseri-1994 | |
8 | Yavuz Fırat,Kur'an Tilavetinin Kuralları,Kayseri-2014 | |
9 | Abdullah Benli,Hafs Rivayetiyle Asım Kıraatinin Tecvid Kuralları,Kayseri-2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1. Demirhan Ünlü, Kur'an-ı Kerîm’in Tecvidi Kur'an-ı Kerîm (DİB ve TDV yayınları) 2. Karabaş Tecvidi (Klasik Osmanlıca Baskı) 3. İsmail Karaçam, Kur'an-ı Kerim'in Fazîletleri ve Okunma Kaideleri-Mufassal Tecvid-, MÜİF Vakfı Yayınları, İstanbul, 1991. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 2,3,4,5,6, | 1 | 20 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 14 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |