|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE ZEHRA TURAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Eğitim ve öğrenmeyle ilgili temel bir anlayış oluşturma, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirme ve diğer öğretmenlik meslek bilgisi derslerine zemin oluşturma. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
| DÖÇ-2 | Bilimsel bir alan olarak eğitimin temel çalışma ilkelerini tanır. |
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temellerini ve aralarındaki ilişkileri açıklar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini, ilkelerini ve sorunlarını açıklar. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | eğitimin felsefi temellerini açıklar |
PÇ-6 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. |
Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitimle ilgili temel kavramlar; eğitimde bilimsel araştırma; eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri; öğretmenlik mesleği. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
| 2 | Eğitim amaç ve işlevleri | Anlatım, tartışma |
| 3 | Eğitimin psikolojik temelleri: gelişim psikolojisi | Anlatım, tartışma |
| 4 | Eğitimin psikolojik temelleri: öğrenme psikolojisi | Anlatım, tartışma |
| 5 | Eğitimin sosyal temelleri: eğitimin işlevleri | Anlatım, tartışma |
| 6 | Eğitimin sosyal temelleri: eğitimi etkileyen faktörler | Anlatım, tartışma |
| 7 | Eğitimin felsefi temelleri | Anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Eğitimin ekonomik temelleri | Anlatım, tartışma |
| 10 | Eğitimin siyasal temelleri | Anlatım, tartışma |
| 11 | Eğitimin hukuki temelleri | Anlatım, tartışma |
| 12 | Bir meslek olarak öğretmenlik | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar ve gelişmeler | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | Öğretmenlik mesleğinin sorunları | Makale Eleştirisi |
| 15 | Okul ve sınıf ortamı | Anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tanrıöğren, A., 2007; Eğitim Bilimine Giriş, Lisans Yayıncılık, İstanbul | |
| 2 | Kale, M., 2007; Eğitim Bilimine Giriş, Pegema Yayıncılık, Ankara | |
| 3 | sss | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 102 | ||