Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / DKA104 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: DKA104 Adı: ARAPÇA II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZÜLFİKAR DURMUŞ (zulfikardurmus@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜLFİKAR DURMUŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Arapça kelime çeşitleri ve cümle yapıları hakkında öğrencilere temel bilgi kazandırarak Arapça klasik ve modern metinleri okuma, anlama, ifade etme ve yazma becerilerini geliştirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Soru formunda cümleler oluşturur; Soru formundaki cümlelere uygun cevaplar verir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İsm-i işaretle doğru cümleler kurar; İsm-i mevsullerle doğru cümleler kurar. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İsim ve fiil cümlesinin unsurlarını bilir; İsim ve fiil cümlelerini kurallara uygun şekilde düzenler. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Sayıları cümlede doğru kullanır PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Fiilleri zamirlere göre düzenler; Fiilleri meçhul yapıya çevirir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Zaman ve mekan zarflarıyla cümleler düzenler; Hal içeren cümleler kurar. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 İstisna uslubunda kurulmuş cümleleri tahlil eder; Olumzusluk edatlarını tanır cümlelerde kullanır. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Gördüğü konularla ilgili Arapça cümleleri Türkçe cümlelere çevirir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Gördüğü konularla ilgili Türkçe cümleleri Arapçaya çevirir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Arapçada cümlelerin soru formuna dönüştürülmesi, İsm-i işaretler, İsm-i mevsuller, İsm-i Mensub, İsim cümlelerinde haberin çeşitler, kane ve benzeri edatlar, inne ve benzeri edatlar, Müfred ve cümle sıfatlar, Esmaül-hamse, Temyiz, Sayılar; Sayılar, fiillerin zamirlerle kullanımı, Fiillerin meçhul yapıya çevirilmesi, Zaman zarfları, Mekan zarfları, Cümlede hal zarflarının kullanımı, Arapçada istisna üslubu, Atıf, Nefy.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Arapçada cümlelerin soru formuna dönüştürülmesi; Çeşitli soru edatlarının soru formunda kullanılması. Anlatma Yöntemi
2 İsm-i işaretlerin cümlede kullanımı; İsm-i mevsullerin cümlede kullanımı. Anlatma Yöntemi
3 İsm-i Mensub yapımı ve cümlelerde kullanımı; İsim cümlelerinde haberin çeşitleri. Anlatma Yöntemi
4 İsim cümlelerinde haberin cümle başına geçmesi; İsim cümlesinin başına kane ve benzeri edatların gelmesi. Anlatma Yöntemi
5 kane ve benzeri edatların zamirlere göre değişimi; inne ve benzeri edatların zamirlerle kullanımı. Anlatma Yöntemi
6 Müfred ve cümle sıfatlar; el-Esmaül-hamsenin cümlelerde kullanımı. Anlatma Yöntemi
7 Temyiz; Sayılar. Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Sayıların temyizi; Sayıların cümlede kullanımı. Anlatma Yöntemi
10 Salim fiillerin zamirlerle kullanımı; Misal fiillerin zamirlerle kullanımı. Anlatma Yöntemi
11 Ecvef fiillerin zamirlerle kullanımı; Mudaaf fiillerin zamirlerle kullanımı. Anlatma Yöntemi
12 Fiillerin meçhul yapıya çevirilmesi; Zaman zarfları. Anlatma Yöntemi
13 Mekan zarfları; Müfred hal. Anlatma Yöntemi
14 Cümle hal; Müstesna. Anlatma Yöntemi
15 Atıf; Nefy (olumsuzluk). Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 MEHMET MAKSUTOĞLU, ARAPÇAYI ÖĞRETEN KİTAP
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 4 2 8
Kısa Sınav (Quiz) 1 3 3
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 6 30
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 7 49
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150