|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜLFİKAR DURMUŞ (zulfikardurmus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜLFİKAR DURMUŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arapça kelime çeşitleri ve cümle yapıları hakkında öğrencilere temel bilgi kazandırarak Arapça klasik ve modern metinleri okuma, anlama, ifade etme ve yazma becerilerini geliştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Soru formunda cümleler oluşturur; Soru formundaki cümlelere uygun cevaplar verir. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İsm-i işaretle doğru cümleler kurar; İsm-i mevsullerle doğru cümleler kurar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İsim ve fiil cümlesinin unsurlarını bilir; İsim ve fiil cümlelerini kurallara uygun şekilde düzenler. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sayıları cümlede doğru kullanır |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Fiilleri zamirlere göre düzenler; Fiilleri meçhul yapıya çevirir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Zaman ve mekan zarflarıyla cümleler düzenler; Hal içeren cümleler kurar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | İstisna uslubunda kurulmuş cümleleri tahlil eder; Olumzusluk edatlarını tanır cümlelerde kullanır. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Gördüğü konularla ilgili Arapça cümleleri Türkçe cümlelere çevirir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Gördüğü konularla ilgili Türkçe cümleleri Arapçaya çevirir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arapçada cümlelerin soru formuna dönüştürülmesi, İsm-i işaretler, İsm-i mevsuller, İsm-i Mensub, İsim cümlelerinde haberin çeşitler, kane ve benzeri edatlar, inne ve benzeri edatlar, Müfred ve cümle sıfatlar, Esmaül-hamse, Temyiz, Sayılar; Sayılar, fiillerin zamirlerle kullanımı, Fiillerin meçhul yapıya çevirilmesi, Zaman zarfları, Mekan zarfları, Cümlede hal zarflarının kullanımı, Arapçada istisna üslubu, Atıf, Nefy. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Arapçada cümlelerin soru formuna dönüştürülmesi; Çeşitli soru edatlarının soru formunda kullanılması. | Anlatma Yöntemi |
2 | İsm-i işaretlerin cümlede kullanımı; İsm-i mevsullerin cümlede kullanımı. | Anlatma Yöntemi |
3 | İsm-i Mensub yapımı ve cümlelerde kullanımı; İsim cümlelerinde haberin çeşitleri. | Anlatma Yöntemi |
4 | İsim cümlelerinde haberin cümle başına geçmesi; İsim cümlesinin başına kane ve benzeri edatların gelmesi. | Anlatma Yöntemi |
5 | kane ve benzeri edatların zamirlere göre değişimi; inne ve benzeri edatların zamirlerle kullanımı. | Anlatma Yöntemi |
6 | Müfred ve cümle sıfatlar; el-Esmaül-hamsenin cümlelerde kullanımı. | Anlatma Yöntemi |
7 | Temyiz; Sayılar. | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sayıların temyizi; Sayıların cümlede kullanımı. | Anlatma Yöntemi |
10 | Salim fiillerin zamirlerle kullanımı; Misal fiillerin zamirlerle kullanımı. | Anlatma Yöntemi |
11 | Ecvef fiillerin zamirlerle kullanımı; Mudaaf fiillerin zamirlerle kullanımı. | Anlatma Yöntemi |
12 | Fiillerin meçhul yapıya çevirilmesi; Zaman zarfları. | Anlatma Yöntemi |
13 | Mekan zarfları; Müfred hal. | Anlatma Yöntemi |
14 | Cümle hal; Müstesna. | Anlatma Yöntemi |
15 | Atıf; Nefy (olumsuzluk). | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | MEHMET MAKSUTOĞLU, ARAPÇAYI ÖĞRETEN KİTAP | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 3 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |