Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / DKA106 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: DKA106 Adı: KURAN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA SAĞLAM,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste kişinin; hem bireysel ibadetlerini kendi başına sağlıklı biçimde yerine getirebilecek seviyede ve hem de başkalarına öncülük ve rehberlik yapabilecek düzeyde, kurallarına uygun tarzda yüzünden ve ezbere güzel Kur'an okumasını temin etmeye yönelik teorik ve pratik kıraat/tilavet bilgilerini kazanması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bazı sure ve ayetleri kurallarına uygun olarak ezbere okuyabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Kuranı anlayarak okumanın önemini kavrayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Öğrendiği tevcid kurallarını Fatiha suresi üzerinde gösterebilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Sure ve duaları doğru bir şekilde okuyabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-5 Okunuş ile ilgili bazı harf ve işaretlere dikkat ederek Kur'ân'ı okuyabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kuranı Kerimi güzel ve tecvidli olarak okumanın uygulamalı olarak gösterimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bakara 152-157 ayetler; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
2 Yasin 1. sayfa; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
3 Al-i İmran 189-192. ayetler; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
4 Yasin 2. sayfa tecvid: İhfa, ızhar konuları tekrar Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
5 Tevbe 111-112. ayetler; tecvid: İdğam, iklab konuları tekrar Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
6 Yasin 3. sayfa; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
7 Enfal 20-25. ayetler tecvid: Sakin mim ve ra'nın hükümleri konuları tekrar Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Yasin 4. sayfa; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
10 İsra 78-84. ayetler; tecvid: Kalkale, zamir, lafzatullah konuları tekrar Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
11 Yasin 5. sayfa; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
12 Fussılet 30-35. ayetler; tecvid: Tabii, muttasıl ve munfasıl medler konuları tekrar Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
13 Yasin 6. sayfa; yüzüne Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
14 Hucurat 1-5. ayetler; tecvid: Lazım, arızi lin medler konuları tekrar Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
15 Fetih 1-5. ayetler; tecvid: İdğam ve hükümleri, zamirler, vakıf ve ibtida konuları tekrar Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kur'ân-ı Kerîm
2 Şeyh Abdurrahman Karabaşî(904/1498),Karabaş Tecvidi,İstanbul-1323.
3 İsmail Karaçam,Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri,İstanbul-1980
4 Abdurrahman Çetin,Kur'an Okuma Esasları,Bursa-2015
5 Sıtkı Gülle,Açıklamalı Örnekleriyle Tecvid İlmi,İstanbul,2005
6 Rahim Tuğral,Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi,İzmir-2009.
7 Ahmed Madazlı,Tecvid İlmi,Kayseri-1994
8 Yavuz Fırat,Kur'an Tilavetinin Kuralları,Kayseri-2014
9 Abdullah Benli,Hafs Rivayetiyle Asım Kıraatinin Tecvid Kuralları,Kayseri-2015
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
1. Demirhan Ünlü, Kur'an-ı Kerîm’in Tecvidi Kur'an-ı Kerîm (DİB ve TDV yayınları) 2. Karabaş Tecvidi (Klasik Osmanlıca Baskı) 3. İsmail Karaçam, Kur'an-ı Kerim'in Fazîletleri ve Okunma Kaideleri-Mufassal Tecvid-, MÜİF Vakfı Yayınları, İstanbul, 1991.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 2,3,4,5,6 1 20
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 8 40
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 14 70
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150