|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste kişinin; hem bireysel ibadetlerini kendi başına sağlıklı biçimde yerine getirebilecek seviyede ve hem de başkalarına öncülük ve rehberlik yapabilecek düzeyde, kurallarına uygun tarzda yüzünden ve ezbere güzel Kur'an okumasını temin etmeye yönelik teorik ve pratik kıraat/tilavet bilgilerini kazanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bazı sure ve ayetleri kurallarına uygun olarak ezbere okuyabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Kuranı anlayarak okumanın önemini kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrendiği tevcid kurallarını Fatiha suresi üzerinde gösterebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Sure ve duaları doğru bir şekilde okuyabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Okunuş ile ilgili bazı harf ve işaretlere dikkat ederek Kur'ân'ı okuyabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kuranı Kerimi güzel ve tecvidli olarak okumanın uygulamalı olarak gösterimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bakara 152-157 ayetler; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
2 | Yasin 1. sayfa; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
3 | Al-i İmran 189-192. ayetler; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
4 | Yasin 2. sayfa tecvid: İhfa, ızhar konuları tekrar | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
5 | Tevbe 111-112. ayetler; tecvid: İdğam, iklab konuları tekrar | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
6 | Yasin 3. sayfa; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
7 | Enfal 20-25. ayetler tecvid: Sakin mim ve ra'nın hükümleri konuları tekrar | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yasin 4. sayfa; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
10 | İsra 78-84. ayetler; tecvid: Kalkale, zamir, lafzatullah konuları tekrar | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
11 | Yasin 5. sayfa; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
12 | Fussılet 30-35. ayetler; tecvid: Tabii, muttasıl ve munfasıl medler konuları tekrar | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
13 | Yasin 6. sayfa; yüzüne | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
14 | Hucurat 1-5. ayetler; tecvid: Lazım, arızi lin medler konuları tekrar | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
15 | Fetih 1-5. ayetler; tecvid: İdğam ve hükümleri, zamirler, vakıf ve ibtida konuları tekrar | Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kur'ân-ı Kerîm | |
2 | Şeyh Abdurrahman Karabaşî(904/1498),Karabaş Tecvidi,İstanbul-1323. | |
3 | İsmail Karaçam,Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri,İstanbul-1980 | |
4 | Abdurrahman Çetin,Kur'an Okuma Esasları,Bursa-2015 | |
5 | Sıtkı Gülle,Açıklamalı Örnekleriyle Tecvid İlmi,İstanbul,2005 | |
6 | Rahim Tuğral,Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi,İzmir-2009. | |
7 | Ahmed Madazlı,Tecvid İlmi,Kayseri-1994 | |
8 | Yavuz Fırat,Kur'an Tilavetinin Kuralları,Kayseri-2014 | |
9 | Abdullah Benli,Hafs Rivayetiyle Asım Kıraatinin Tecvid Kuralları,Kayseri-2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1. Demirhan Ünlü, Kur'an-ı Kerîm’in Tecvidi Kur'an-ı Kerîm (DİB ve TDV yayınları) 2. Karabaş Tecvidi (Klasik Osmanlıca Baskı) 3. İsmail Karaçam, Kur'an-ı Kerim'in Fazîletleri ve Okunma Kaideleri-Mufassal Tecvid-, MÜİF Vakfı Yayınları, İstanbul, 1991. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 2,3,4,5,6 | 1 | 20 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 14 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |