Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / EP116 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: EP116 Adı: EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kişilik gelişimine ilişkin kuramları kavrayabilme PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bilişsel ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları açıklayabilme PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Sosyal, dil ve mizah gelişimini kavrayabilme PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Öğrenmeye ilişkin davranışçı, bilişsel, sosyal öğrenme yaklaşımlarını kavrayabilme PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Gelişim ve öğrenme dersinden öğrendiklerini günlük yaşama uyarlayabilme PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Gelişim ve öğrenme dersinden öğrendiklerini eğitsel çalışmalarında kullanabilme PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
Yazılı Sınav
DÖÇ-10 Psikoloji ile ilgili kavramları açıklayabilir PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
gelişimin ilkeleri, kuramlar, Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk Anlatım, kavram haritası yapma
2 Bedensel gelişim Anlatım, kavram haritası yapma
3 Duygusal gelişim Anlatım, kavram haritası yapma
4 Kişilk Gelişimi Anlatım, kavram haritası yapma
5 Sosyal ve dilsel gelişim Anlatım, kavram haritası yapma
6 Gelişimle ilgili kuramlar Anlatım, kavram haritası yapma
7 Ders tekrarı Anlatım, kavram haritası yapma
8 Ara Sınav
9 Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar Anlatım, kavram haritası yapma
10 Davranışçı kuramlar Anlatım, kavram haritası yapma
11 Sosyal Öğrenme Yaklaşımı Anlatım, kavram haritası yapma
12 Bilişsel kuramlar Anlatım, kavram haritası yapma
13 Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler Anlatım, kavram haritası yapma
14 Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler Anlatım, kavram haritası yapma
15 Genel Özet Anlatım, kavram haritası yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gündüz, B. ve Çapri, B. (2015) E?itim Psikolojisi Karahan Kitabevi: Adana
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Gündüz, B. ve Çapri, B. (2015) Eğitim Psikolojisi Karahan Kitabevi: Adana

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 4 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 3 9
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 6 18
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 87