|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU (rahmitelkenaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mantığın tanımı, amaçları, temel kavramları, önermeler, kıyas, akıl yürütme, beş sanat ve mantık yanlışları hakkında öğrencilerin bilgi edinmeleri ve problem çözme yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mantık kavramlarını tanımlar. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Analiz ve sentez yeteneği kazanır. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mantık ile ilgili temel bilgi ve kültür edinir. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Mesleki bilgi edinir. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Mesleki bilgi edinir. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Bilgiyi kullanma becerisi kazanır. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Eleştiri ve özeleştiri yeteneği kazanır. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Yeni fikir üretme becerisi kazanır. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mantığın tanımı, amaçları, çeşitleri, tarihsel bilgi, kavram, tanım, hüküm ve önerme, akıl yürütme, beş sanat, mantık yanlışları, modern mantık ve mantık. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrencilerle Tanışma, Mantık İlminin Tanımı, Konusu, Amacı, Metodu; Problemleri. | Sözlü Anlatım |
2 | Mantığın Tarihçesi. | Sözlü Anlatım |
3 | İslam Dünyasında Mantık; İlk Dönem İslam Mantıkçıları, Farabi ve İbn Sina, Gazali. | Sözlü Anlatım |
4 | Kavramlar Mantığı, Kavramlar Arası İlişkiler, Kategoriler. | Sözlü Anlatım |
5 | Beş Tümel; Cins, Tür, Ayrım, Özgülük, İlinti. | Sözlü Anlatım |
6 | Tanım; Tanımın Çeşitleri, Şartları, Tanımlanamazlar, Bölme ve Sınıflandırma. | Sözlü Anlatım |
7 | Önermeler; Önermenin tanımı, çeşitleri ve Önermeler Arası İlişkiler. | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akıl Yürütme; Tümdengelim, Tümevarım, Kıyas ve Analoji. | Sözlü Anlatım |
10 | Tasdik Çeşitleri ve Beş Sanat, Burhan, Cedel (Diyalektik), Hitabet (Retorik), Şiir (Poetika). | Sözlü Anlatım |
11 | Modern (Sembolik) Mantık, Mantık ve Dil. | Sözlü Anlatım |
12 | Mantık Uygulamaları. | Sözlü Anlatım |
13 | Mantıkta Yanlış Kavramı. | Sözlü Anlatım |
14 | Diğer Mantık Yanlışları. | Sözlü Anlatım |
15 | Mantık Felsefesi. | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İbrahim EMİROĞLU, Klasik Mantığa Giriş, Elis Yayınları, 2014 Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Önerilen Kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 74 |