|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU (rahmitelkenaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Mantığın tanımı, amaçları, temel kavramları, önermeler, kıyas, akıl yürütme, beş sanat ve mantık yanlışları hakkında öğrencilerin bilgi edinmeleri ve problem çözme yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mantık kavramlarını tanımlar. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Analiz ve sentez yeteneği kazanır. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Mantık ile ilgili temel bilgi ve kültür edinir. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Mesleki bilgi edinir. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Mesleki bilgi edinir. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Bilgiyi kullanma becerisi kazanır. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Eleştiri ve özeleştiri yeteneği kazanır. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 | Yeni fikir üretme becerisi kazanır. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mantığın tanımı, amaçları, çeşitleri, tarihsel bilgi, kavram, tanım, hüküm ve önerme, akıl yürütme, beş sanat, mantık yanlışları, modern mantık ve mantık. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Öğrencilerle Tanışma, Mantık İlminin Tanımı, Konusu, Amacı, Metodu; Problemleri. | Sözlü Anlatım |
| 2 | Mantığın Tarihçesi. | Sözlü Anlatım |
| 3 | İslam Dünyasında Mantık; İlk Dönem İslam Mantıkçıları, Farabi ve İbn Sina, Gazali. | Sözlü Anlatım |
| 4 | Kavramlar Mantığı, Kavramlar Arası İlişkiler, Kategoriler. | Sözlü Anlatım |
| 5 | Beş Tümel; Cins, Tür, Ayrım, Özgülük, İlinti. | Sözlü Anlatım |
| 6 | Tanım; Tanımın Çeşitleri, Şartları, Tanımlanamazlar, Bölme ve Sınıflandırma. | Sözlü Anlatım |
| 7 | Önermeler; Önermenin tanımı, çeşitleri ve Önermeler Arası İlişkiler. | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Akıl Yürütme; Tümdengelim, Tümevarım, Kıyas ve Analoji. | Sözlü Anlatım |
| 10 | Tasdik Çeşitleri ve Beş Sanat, Burhan, Cedel (Diyalektik), Hitabet (Retorik), Şiir (Poetika). | Sözlü Anlatım |
| 11 | Modern (Sembolik) Mantık, Mantık ve Dil. | Sözlü Anlatım |
| 12 | Mantık Uygulamaları. | Sözlü Anlatım |
| 13 | Mantıkta Yanlış Kavramı. | Sözlü Anlatım |
| 14 | Diğer Mantık Yanlışları. | Sözlü Anlatım |
| 15 | Mantık Felsefesi. | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İbrahim EMİROĞLU, Klasik Mantığa Giriş, Elis Yayınları, 2014 Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Önerilen Kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 74 | ||