Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Yeni yaklaşımları öğrenerek eğitim ve din eğitimi alanındaki gelişmeleri tahlil etme imkânı bulur |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Geleneksel din eğitimi uygularları ile çağdaş din eğitimi yaklaşımları disiplinler arasındaki ilişkiyi derinliğine kavrar |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Din eğitimi alanındaki sorunları ve çözüm yolları ile ilgili derinlemesine analizler yapabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Değişik din eğitimi yaklaşımların uygulamada kazanım ve sorunlarını öğrenir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Din Eğitim ile bireysel ve toplumsa farklılıklar arsındaki ilişkiyi kavrayarak, din eğitiminin bireye ulaşması sürecinde yapıcı ve nesnel bir tutum içinde olur. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Eğitim ve Din Eğitiminde çağdaş yaklaşımlar
Doktiriner Yaklaşım ve bu yaklaşımın kuramsal çerçevesi
Doktriner Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri
Doktriner Din Öğretimine Yöneltilen Eleştiriler
Doktriner Din Öğretiminde Farklı Yönelimler
Mezhepler Üstü Din Öğretimi Yaklaşımı ve Kuramsal çerçevesi
Mezhepler üstü Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri
mezhepler üstü Din Öğretimine Yöneltilen Eleştirile
Mezheplerarası Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri
Sorgulayıcı Metot
Dinlerarsı Din Öğretimi
Fenemolojik Din Öğretimi
Din Öğretimindeki Yeni Yöntemlerin Karşılaştırılması
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Eğitim ve Din Eğitiminde çağdaş yaklaşımlar |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
2 |
Doktiriner Yaklaşım ve bu yaklaşımın kuramsal çerçevesi |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
3 |
Doktriner Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
4 |
Doktriner Din Öğretimine Yöneltilen Eleştiriler |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
5 |
Doktriner Din Öğretiminde Farklı Yönelimler |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
6 |
Mezhepler Üstü Din Öğretimi Yaklaşımı ve Kuramsal çerçevesi |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
7 |
Mezheplerüstü Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Mezheplerüstü Din Öğretimine Yöneltilen Eleştirile |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
10 |
Mezheplerarası Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
11 |
Sorgulayıcı Metot |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
12 |
Dinlerarsı Din Öğretimi |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
13 |
Fenemolojik Din Öğretimi |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
14 |
Din Öğretimindeki Yeni Yöntemlerin Karşılaştırılması |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
15 |
Din Öğretimindeki Yeni Yöntemlerin Karşılaştırılması |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
SERINSU, Ahmet Nedim, Kur an Nedir, |
2 |
Din Öğretiminin Kuramsal Temelleri , Uluslar Arası Din Eğitimi Sempozyumu (20 21 Kasım 1997) Ankara 1999. |
3 |
Kur an ve Insanın Anlam Arayışı Uluslar arası Din Eğitimi Sempozyumu ( 20 21 Kasım 1997), Ankara 1999. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|