Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / DKA415 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: DKA415 Adı: DİN ARAŞTIRMALARINDA VE ÖĞRETİMİNDE YÖNTEM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZÜLFİKAR DURMUŞ (zulfikardurmus@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜLFİKAR DURMUŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ülkemizde ve dünyada yaşanan gelişmelerle paralelliği, din öğretimindeki yeni yaklaşımlarla benzer yönleri tespit ederek, ülkemiz şartlarına en uygun, öğrencilerin din alanında gerekli olan her türlü ihtiyaçlarını karşılayacak daha iyi eğitim programlarının oluşturulmasına katkı sağlayacak sonuçların elde edilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yeni yaklaşımları öğrenerek eğitim ve din eğitimi alanındaki gelişmeleri tahlil etme imkânı bulur PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Geleneksel din eğitimi uygularları ile çağdaş din eğitimi yaklaşımları disiplinler arasındaki ilişkiyi derinliğine kavrar PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Din eğitimi alanındaki sorunları ve çözüm yolları ile ilgili derinlemesine analizler yapabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Değişik din eğitimi yaklaşımların uygulamada kazanım ve sorunlarını öğrenir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Din Eğitim ile bireysel ve toplumsa farklılıklar arsındaki ilişkiyi kavrayarak, din eğitiminin bireye ulaşması sürecinde yapıcı ve nesnel bir tutum içinde olur. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim ve Din Eğitiminde çağdaş yaklaşımlar Doktiriner Yaklaşım ve bu yaklaşımın kuramsal çerçevesi Doktriner Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri Doktriner Din Öğretimine Yöneltilen Eleştiriler Doktriner Din Öğretiminde Farklı Yönelimler Mezhepler Üstü Din Öğretimi Yaklaşımı ve Kuramsal çerçevesi Mezhepler üstü Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri mezhepler üstü Din Öğretimine Yöneltilen Eleştirile Mezheplerarası Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri Sorgulayıcı Metot Dinlerarsı Din Öğretimi Fenemolojik Din Öğretimi Din Öğretimindeki Yeni Yöntemlerin Karşılaştırılması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim ve Din Eğitiminde çağdaş yaklaşımlar Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
2 Doktiriner Yaklaşım ve bu yaklaşımın kuramsal çerçevesi Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
3 Doktriner Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
4 Doktriner Din Öğretimine Yöneltilen Eleştiriler Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
5 Doktriner Din Öğretiminde Farklı Yönelimler Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
6 Mezhepler Üstü Din Öğretimi Yaklaşımı ve Kuramsal çerçevesi Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
7 Mezheplerüstü Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Mezheplerüstü Din Öğretimine Yöneltilen Eleştirile Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
10 Mezheplerarası Din Öğretimi ve Temel Nitelikleri Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
11 Sorgulayıcı Metot Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
12 Dinlerarsı Din Öğretimi Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
13 Fenemolojik Din Öğretimi Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
14 Din Öğretimindeki Yeni Yöntemlerin Karşılaştırılması Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
15 Din Öğretimindeki Yeni Yöntemlerin Karşılaştırılması Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 SERINSU, Ahmet Nedim, Kur an Nedir,
2 Din Öğretiminin Kuramsal Temelleri , Uluslar Arası Din Eğitimi Sempozyumu (20 21 Kasım 1997) Ankara 1999.
3 Kur an ve Insanın Anlam Arayışı Uluslar arası Din Eğitimi Sempozyumu ( 20 21 Kasım 1997), Ankara 1999.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 3 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60