|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HAKAN DULKADİROĞLU (hakandulkadiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, ardışık kesikli reaktörlerle (AKR) ilgili temel kavramlara, tasarımda kullanılan temel parametrelerle ve reaktörlerin işletilmesi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel reaktör tasarım parametrelerini açıklayabilir. |
PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | AKR tasarımı yapabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | AKR'lerin işletmesi hakkında temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel tanımlar, atıksu özellikleri, biyolojik arıtım, kesikli reaktörler, kütle dengesi oluşturma, AKR tasarımı ve reaktörlerin işletilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Atıksuların Karakteristiği | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Endüstriyel Atıksular | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Kesikli Reaktörler | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Ardışık Kesikli Reaktörlere (AKR) Giriş | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Tasarım Parametreleri | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Reaktör Tasarımı | Problem Çözme Yöntemi |
| 7 | Reaktör Tasarımı | Problem Çözme Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | AKR ile ilgili bilimsel makalelerin incelenmesi | Tartışma Yöntemi |
| 10 | AKR ile ilgili bilimsel makalelerin incelenmesi | Tartışma Yöntemi |
| 11 | Ödev Sunumu | Tartışma Yöntemi |
| 12 | Ödev Sunumu | Tartışma Yöntemi |
| 13 | Ödev Sunumu | Tartışma Yöntemi |
| 14 | Ödev Sunumu | Tartışma Yöntemi |
| 15 | Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Wastewater Engineering, Treatment and Reuse, Metcalf & Eddy. Mc Graw Hill Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Deneysel malzeme bulunmamaktadır. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 15 | 2 | 60 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 3 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 3 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 3 | 24 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 3 | 24 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||