Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLD605 - İŞLETME (DOKTORA)

Kodu: İŞLD605 Adı: STRATEJİK YÖNETİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FERDA ÜSTÜN (ferdakervanci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞEVKİ ÖZGENER, KORHAN KARACAOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Karar vermede fonksiyonel ve stratejik işletme alanlarını bütünleştirmek, stratejik yönetim süreci ve alternatif stratejiler hakkında bilgi vermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Stratejik yönetimin temel kavramları ve sürecini anlatabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Stratejik yönetimle ilgili güncel konuları tartışabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Stratejik yönetimin fonksiyonel yönetimden farkını kıyaslayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Stratejik planlama sürecinde yapılan hatalar ve bunların nasıl düzeltileceğini açıklayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Stratejik yönetimle ilgili temel kavramlar; stratejik karar verme; stratejik yönetim modeli; SWOT analizi (iç ve dış çevre analizi); alternatif stratejiler geliştirme (temel stratejiler, rekabet stratejileri, fonksiyonel stratejiler, uyum ve etkileme kapsamında stratejiler, küresel stratejiler), alternatifleri değerlendirme ve strateji seçimi (portföy analizi, portföy matrisleri); seçilen stratejinin uygulanması (hizmet sunum ve destek stratejilerinin ve birim eylem planlarının geliştirilmesi); kamu ve özel sektörde stratejik yönetim, sorunlar çözüm önerileri; kurumsal yönetim/yönetişim; örnek olay analizleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Stratejik yönetim ve temel kavramlar Anlatım
2 Stratejik yönetimin özellikleri, stratejinin avantajları ve dezavantajları Anlatım
3 Stratejik yönetim ve fonksiyonel yönetim arasındaki farklılıklar Anlatım
4 Amaç kavramı ve işletmenin temel amaçları (ekonomik ve sosyal); Stratejik niyet hiyerarşisi Anlatım
5 FÜTZ analizi (İç çevre analizi) Anlatım
6 FÜTZ analizi (Dış çevre analizi) Anlatım
7 Stratejinin belirlenmesi, temel işletme stratejileri, rekabet stratejileri, fonksiyonel stratejiler Anlatım
8 Ara Sınav
9 Stratejinin seçimi, 7S analizi Anlatım
10 Stratejinin uygulanması Anlatım
11 Stratejik kontrol Anlatım
12 Güncel stratejik konular Anlatım
13 Stratejik planlama sürecinde yapılan hatalar ve çözüm önerileri Anlatım
14 Kurumsal yönetişim Anlatım
15 Vaka çalışması Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ülgen, Hayri; Kadri Mirze; İşletmelerde Stratejik Yönetim; Literatür Yayıncılık, İstanbul 2008.
2 “Strategic Management: Competitiveness and Globalization”, Michael A. Hitt, R. Duane Ireland and Robert E. Hoskisson, Fifth Edition, Hardcover: Southern West, 2006.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, Makale ve Örnek Olay incelemesi.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 12 60
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 3 4 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 1 3
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 3 15
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 182