|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TEKİNER KAYA (tekiner.kaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, çevreye duyarlı işletmecilik ve içerdiği kavramlar konusunda öğrencileri bilgilendirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çevreye duyarlı işletmeciliğin temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Çevreye duyalı yönetimin yönetiminin yönetimden farklılıklarını tartışabilir. |
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Stratejik çevre yönetimini açıklayabilir. |
PÇ-8 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Çevresel denetim ve çevresel etki değerlemesinden bahsedebilir. |
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Çevreye duyarlı üretim, lojistik, pazarlama, muhasebe ve insan kaynakları yönetimi konularını açıklayabilir. |
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Örgüt teorilerinde çevre; çevre sorunları ve nedenleri; çevreye duyarlı işletmecilikle ilgili temel kavramlar; geleneksel yönetim ve çevreye duyarlı işletmecilik arasındaki farklılıklar; stratejik çevre yönetimi; çevre yönetiminde kullanılan araçlar; çevresel etki değerlemesi; çevresel denetim; çevreye duyalı üretim, pazarlama, muhasebe, çevreye duyalı tedarik; çevreye duyalı lojistik; insan kaynakları yönetimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çevre sorunları ve nedenleri | Anlatım |
| 2 | Türkiye’de yaşanan çevre sorunları ve nedenleri | Anlatım |
| 3 | Çevre bilincinin gelişimi | Anlatım |
| 4 | Çevreye duyarlı yönetim ve temel kavramlar | Anlatım |
| 5 | Çevreye duyarlı yönetim ve geleneksel yönetim arasındaki farklılıklar | Anlatım |
| 6 | Stratejik çevre yönetimi | Anlatım |
| 7 | Çevreye duyarlı yönetimin avantajları ve karşılaşılan sorunlar | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çevre standartları (ISO 14001, BS 7750, EMAS) | Anlatım |
| 10 | Çevresel etki değerlendirmesi | Anlatım |
| 11 | Çevresel kontrol | Anlatım |
| 12 | Çevresel üretim | Anlatım |
| 13 | Çevresel tedarik ve lojistik | Anlatım |
| 14 | Çevresel pazarlama | Anlatım |
| 15 | Çevresel muhasebe ve insan kaynakları yönetimi | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akdoğan, Asuman; Çevreye Duyarlı Yönetim ve İşletmecilik, Kayseri Ticaret Odası Yayınları, Yayın No: 43, Kayseri 2003. | |
| 2 | Keleş, Ruşen; Can Hamamcı; Aykut Çoban; Çevre Politikası, İmge Kitabevi, 7. Baskı, Ankara 2012. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, Makale ve Örnek olay incelemesi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||