Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Pazarlama karması açısından etik sorunları belirleyebilir |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Etik ile ilgili özgün bir çalışma yapabilir. |
PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Etik standartları ve kodları açıklayabilir. |
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Etiksel pazarlamayı tanımlayabilir. |
PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Etik, ahlak ve pazarlama etiği kavramları, sosyal sorumluluk ve pazarlama etiği, stratejik pazarlama yönetiminde etik ve etik kodlar, hedef pazar seçimi, ürün, fiyat promosyonu, tedarik zinciri yönetimi ve etik. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Etik, ahlak ve pazarlama etiği kavramı |
Anlatma, soru-cevap |
2 |
Etiksel pazarlama ve sosyal sorumluluk |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 |
Stratejik pazarlama sürecinde etik |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 |
Pazarlama yönetimi ve etik |
Anlatma, soru-cevap |
5 |
Etik kodlar |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 |
Hedef pazar seçiminde etiksel sorunlar |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 |
Pazarlama karması elemanlarında etik sorunlara dayalı çalışma yapmak |
Seminer sunumu |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Ürün kararları ve etik |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 |
Tutundurma kararları ve etik: reklamda etik |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 |
Etiksel kişisel satış ve satış geliştirme |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 |
Halkla ilişkiler ve etik |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 |
Tedarik zinciri yönetiminde etik |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 |
Tüketici etiği |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 |
Pazarlama etiği ile ilgili bir konuda özgün çalışma yapmak |
Seminer sunumu |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ural,T., İşletme ve Pazarlama Etiği, Detay Yay., Ankara, 2003 |
2 |
Ay, C.. vd.(editör), Pazarlamada Etik Yaklaşımlar, Detay Yayıncılık, Ankara, 2010 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Projeksiyon, ders kitabı, yazı tahtası. |