Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımları ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Öğrenmeyi etkileyen etmenleri açıklar. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örneklerini geliştirir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Gelişimle İlgili Temel Kavramlar: Gelişim, Büyüme, Olgunlaşma; Gelişim İlkeleri ve Ödevleri; Gelişimin Boyutları: Fiziksel, Bilişsel, Psikolojik, Sosyal, Ahlaki; Kişilik Gelişimi Kuramları: Psikoseksüel gelişim kuramı, Psikososyal gelişim kuramı; Öğrenme Psikolojisinin Temel Kavramları; Öğrenmede Davranışçı Kuramlar: Klasik koşullama, Edimsel koşullama, Sosyal öğrenme kuramı; Öğrenmede Bilişsel Kuramlar: Algı, Hafıza, Dikkat; Öğrenme Stilleri ve Stratejileri; Öğrenme Sürecinde Bireysel Farklılıklar; Öğretim Sürecinde Bireysel Farklılıkların Önemi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması |
Soru-cevap |
2 |
Öğrenme, öğretme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler |
Soru-cevap |
3 |
Öğrenme kuramları, davranışçı öğrenme kuramları (klasik koşullanma) |
Soru-cevap |
4 |
Davranışçı öğrenme kuramları (devam) |
Soru-cevap |
5 |
Davranışçı öğrenme kuramları (devam) |
Soru-cevap |
6 |
Sosyal biliş kuramı |
Soru-cevap |
7 |
Gestalt kuramı, Bilgiyi işleme kuramı |
Soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Nörofizyolojik kuram |
Soru-cevap |
10 |
Öğrenme-öğretme modelleri |
Soru-cevap |
11 |
Öğrenme-öğretme modelleri |
Soru-cevap |
12 |
Öğretme stratejileri (buluş, sunuş, araştırma yoluyla öğrenme) |
Soru-cevap |
13 |
Öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri, stil odaklı öğretim tasarımı |
Soru-cevap |
14 |
Etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örnekleri. |
Soru-cevap |
15 |
Öğretimde çağdaş yaklaşımlar |
Soru-cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Kaya, Alim ve diğerleri (2009). Eğitim Psikolojisi, 3.Baskı, Pegem A Yay., Ankara |
2 |
Senemoğlu, Nuray (2006). Gelişim Öğrenme ve Öğretim -Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi yayınlar, Ankara. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Çeşitli kitaplar, makaleler ve projeksiyon |