Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGB601 - İŞLETME (DOKTORA)

Kodu: EGB601 Adı: GELİŞİM VE ÖĞRENME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PERİHAN ULUCAN (perihanulucan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenciye gelişim süreci boyunca bireyin tüm kişilik boyutlarında gözlenen değişiklikleri kavratmak ve öğrenme kuramları çerçevesinde, öğrenme olgusunu anlamasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımları ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenmeyi etkileyen etmenleri açıklar. PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örneklerini geliştirir. PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Gelişimle İlgili Temel Kavramlar: Gelişim, Büyüme, Olgunlaşma; Gelişim İlkeleri ve Ödevleri; Gelişimin Boyutları: Fiziksel, Bilişsel, Psikolojik, Sosyal, Ahlaki; Kişilik Gelişimi Kuramları: Psikoseksüel gelişim kuramı, Psikososyal gelişim kuramı; Öğrenme Psikolojisinin Temel Kavramları; Öğrenmede Davranışçı Kuramlar: Klasik koşullama, Edimsel koşullama, Sosyal öğrenme kuramı; Öğrenmede Bilişsel Kuramlar: Algı, Hafıza, Dikkat; Öğrenme Stilleri ve Stratejileri; Öğrenme Sürecinde Bireysel Farklılıklar; Öğretim Sürecinde Bireysel Farklılıkların Önemi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması Soru-cevap
2 Öğrenme, öğretme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler Soru-cevap
3 Öğrenme kuramları, davranışçı öğrenme kuramları (klasik koşullanma) Soru-cevap
4 Davranışçı öğrenme kuramları (devam) Soru-cevap
5 Davranışçı öğrenme kuramları (devam) Soru-cevap
6 Sosyal biliş kuramı Soru-cevap
7 Gestalt kuramı, Bilgiyi işleme kuramı Soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Nörofizyolojik kuram Soru-cevap
10 Öğrenme-öğretme modelleri Soru-cevap
11 Öğrenme-öğretme modelleri Soru-cevap
12 Öğretme stratejileri (buluş, sunuş, araştırma yoluyla öğrenme) Soru-cevap
13 Öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri, stil odaklı öğretim tasarımı Soru-cevap
14 Etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örnekleri. Soru-cevap
15 Öğretimde çağdaş yaklaşımlar Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kaya, Alim ve diğerleri (2009). Eğitim Psikolojisi, 3.Baskı, Pegem A Yay., Ankara
2 Senemoğlu, Nuray (2006). Gelişim Öğrenme ve Öğretim -Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi yayınlar, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Çeşitli kitaplar, makaleler ve projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 6 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 6 30
       c) Performans Ödevi 5 4 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 7 2 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 2 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 3 15
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 2 2 4
0
0
Toplam İş Yükü 182