|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Tarihi coğrafyasının tanıtımı. Asya kıtasının genel coğrafyası. Akar sular, bitki örtüsü. Depremler ve doğal afetler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk dünyasının coğrafyasının önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türklerin anayurdunun coğrafyasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tarih ve coğrafya arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk Tarihi coğrafyasının tanıtımı. Asya kıtasının genel coğrafyası. Akar sular, bitki örtüsü. Depremler ve doğal afetler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türklerin Bulunduğu Coğrafyalar. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
2 | Asya Kıtasının Genel Coğrafyası. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
3 | Tarih Öncesinde Güney Rusya Coğrafyası. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
4 | Tarih Öncesi Dönemlere Ait Buluntu Yerleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
5 | Türkistan İsmi ve Kapsadığı Coğrafya. | |
6 | Türkistan'ın Genel Coğrafyası. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
7 | Değerlendirme. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkistan Coğrafyasında Akarsular ve Göller. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
10 | Türkistan Coğrafyasının İklim Özellikleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
11 | Türkistan'ın Yeryüzü Şekilleri: Dağlar, Bitki Örtüsü. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
12 | Türklerin Verdiği Coğrafi Adlar ve Onların Tahrifi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
13 | Türk Göçlerinin Coğrafi Nedenleri. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
14 | Türklerin Bulunduğu Coğrafyalarda Doğal Afetler, Depremler. | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
15 | Değerlendirme | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ekrem Memiş, Eskiçağda Türkler, Çizgi Yayınevi. | |
2 | Mahmut Boğuşlu, Türk Tarihi Coğrafyası Üzerine, Kastaş Yayınları. 2002 | |
3 | Akdes Nimet Kurat, TÜRK KAVİMLERİ VE DEVLETLERİ " IV -XVIII. YÜZYILLARDA KARADENİZ KUZEYİNDEKİ ", 1992. | |
4 | İbrahim Kafesoğlu Türk Milli Kültürü, Ötüken Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ekrem Memiş, Eskiçağda Türkler, Çizgi Yayınevi. Mahmut Boğuşlu, Türk Tarihi Coğrafyası Üzerine, Kastaş Yayınları. 2002. Akdes Nimet Kurat, TÜRK KAVİMLERİ VE DEVLETLERİ " IV -XVIII. YÜZYILLARDA KARADENİZ KUZEYİNDEKİ ", 1992. İbrahim Kafesoğlu Türk Milli Kültürü, Ötüken Yayınları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 6 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 5 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |