|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ ÇAKIRBAŞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkiye Cumhuriyeti´nin kuruluşuna etki eden faktörleri, cumhuriyet döneminin olaylarını öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Milli Mücadele ile ilgili temel kaynaklarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Cumhuriyet dönemi siyasi olaylarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Cumhuriyet döneminin sosyal, kültürel, ekonomik gelişmelerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Milli Mücadele, Müdafa-i Hukuk Cemiyetleri, siyasi partiler, siyasi olaylar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders Hakkında Genel değerlendirme ve dersin kaynakları | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 2 | Osmanlı devletinin yıkılış süreci | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 3 | Türkiye Cumhuriyeti'ni hazırlayan etkenler | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 4 | Birinci Dünya Savaşı ve Mondros | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 5 | Milli Mücadele dönemi | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 6 | TBMM açılışı ve özellikleri | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 7 | Lozan Antlaşması ve Sonuçları | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Cumhuriyetin ilanı ve siyasi alanda gelişmeler | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 10 | İzmir İktisat kongresi ve ekonomik alandaki gelişmeler | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 11 | Harf inkılabı ve Eğitim- Kültür alanındaki gelişmeler | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 12 | Şapka inkılabı ve sosyal alandaki gelişmeler | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 13 | Atatürk Döneminde Türk Dış Politikası | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 14 | Atatürk Sonrası Türk Dış Politikası | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 15 | Atatürk İlkeleri ve günümüze yansımaları | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Durmuş Yalçın vd, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Cilt I-2, Atatürk Araştırma Merkezi,Ankara, 2000 | |
| 2 | Bayur, Yusuf Hikmet, Türk İnkılâp Tarihi, cilt; 1, 2, 3, Türk Tarih Kurumu Basımevi Ankara, 1991 | |
| 3 | Türk İnkılabı Osmanlıdan Günümüze Ali Çakırbaş, Ahmet Korkmaz, Fatih Abanoz, Enes Öz, 2018 | |
| 4 | Editör Timuçin Faik Ertan; Başlangıcından günümüze Türkiye Cumhuriyeti Tarihi , Siyasal Kitabevi, Ankara, 2011. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| kitap, bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||