|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE ORHAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Granitoyid kayaçların sınıflandırılması, petrografik ve jeokimyasal verilerin değerlendirilmesi, jeokimyasal veriler ile kökenlerinin yorumlanmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler granitoid kayaçları sınıflandırabilir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, I, S, M ve A tipi granitlerin kökeni hakkında yorum yapabilirler. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, jeokronolojik verilerle yorum yapabilirler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, maden yatakları ve granitoyidler arasındaki ilişkiyi anlayabilirler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, jeokimyasal analizler hakkında yorum yapabilirler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Granitoyidlerin sınıflandırılması, Granitoyidlerin oluşumu, I-, S-, M-, A- tipi granitoyidler, A-tipi granitoyidler, granitoyidlerin arazi ilişkileri, granitoyidlerin mineralojisi ve petrografisi, granitoyidlerin mineral kimyası, Kamefik (CAFEM), alümino-kafemik (ALCAF) ve alümino (ALUM) granitoyidler, granitoyidlerin tüm kayaç jeokimyası, granitoyidlerin izotop jeokimyası ve jeokronolojisi, granitoyiddeki anklavlar, anklav-ana kayaç ilişkileri, plaka tektoniği ve granitoyid ilişkisi, granitoyidin ekonomik jeolojisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Granitoyidlerin sınıflandırılması | Konu anlatımı |
| 2 | Granitoyidlerin oluşumu | Konu anlatımı |
| 3 | I-, S-, M- tipi granitoyidler | Konu anlatımı ve uygulama |
| 4 | A-tipi granitoyidler | Konu anlatımı |
| 5 | Granitoyidlerin arazi ilişkileri | Konu anlatımı |
| 6 | Granitoyidlerin mineralojisi ve petrografisi | Konu anlatımı ve uygulama |
| 7 | Granitoyidlerin mineral kimyası | Konu anlatımı ve uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kamefik (CAFEM), alümino-kafemik (ALCAF) ve alümino (ALUM) granitoyidler | Konu anlatımı ve uygulama |
| 10 | Granitoyidlerin tüm kayaç jeokimyası | Konu anlatımı ve uygulama |
| 11 | Granitoyidlerin izotop jeokimyası ve jeokronolojisi | Konu anlatımı |
| 12 | Deneysel petroloji, Granitoyidlerin zonlanması | Konu anlatımı |
| 13 | Granitoyiddeki anklavlar, anklav-ana kayaç ilişkileri | Konu anlatımı |
| 14 | Plaka tektoniği ve granitoyid ilişkisi | Konu anlatımı |
| 15 | Granitoyidin ekonomik jeolojisi | Konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Boztuğ, D., Granitoyidler. MTA yayın no:30 138 s, 1989. | |
| 2 | Pitcher, W.S., The Nature and Origin of Granite. Blackie Academic& Professional, 320 s, 1993 | |
| 3 | Johannes, W. and Holtz F., Petrogenesis and Experimental Petrology of Granitic Rocks, | |
| 4 | Clarke, D.B., Granitoid rocks. Chapmen and Hall, 282 s. | |
| 5 | Best, M.G. Christiansen, E.H., Igneous petrology. Black well science, 458 s, 2001. | |
| 6 | Foure, G., Origin of igneous rocks: the isotopic evidence, Springer, 496 s. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||