Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-402 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-402 Adı: MİMARİ SERAMİK TASARIM VE UYGULAMASI Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; mimaride seramik kavramını, örneklerini ve uygulamalarını öğrenciye aktararak onalara disiplinlerarası çalışma ve uygulama becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Öğrenciler mezuniyet projesi ve proje konusunun raporlaştırma sürecini oluşturabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurma becerisi kazanabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Mimaride, seramiğin uygulama alanları hakkında örneklerle yapılan açıklamalar, iç mekan ve dış mekan araştırmaları, alternatif malzeme ve seramik birlikteliğinin kavranması, disiplinlerarası çalışmalar ve uygulamalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders ve konular hakkında genel tanıtım Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
2 Mekan kavramı üzerine söyleşi Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
3 Mimaride seramik kavramı üzerine söyleşi Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
4 Güncel Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımları için araştırmalarına ve çizimlerine başlaması Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
5 Kavramsal Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımlarını geliştirmesi ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
6 Öğrenci Tasarımları üzerinden eleştiriler ve uygulama projelerinin seçilmesi Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
7 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
10 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
11 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
12 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
13 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
14 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
15 Öğrenci uygulamalarının bitirilmesi ve dönem değerlendirmesi Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 KING, Peter, "Architectural Ceramics", A Lark Ceramic Books
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, öğrencinin seçmiş olduğu projeye uygun malzeme

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 15 90
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 5 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 5 4 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 3 15
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 3 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 3 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 235