|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; mimaride seramik kavramını, örneklerini ve uygulamalarını öğrenciye aktararak onalara disiplinlerarası çalışma ve uygulama becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Öğrenciler mezuniyet projesi ve proje konusunun raporlaştırma sürecini oluşturabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurma becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mimaride, seramiğin uygulama alanları hakkında örneklerle yapılan açıklamalar, iç mekan ve dış mekan araştırmaları, alternatif malzeme ve seramik birlikteliğinin kavranması, disiplinlerarası çalışmalar ve uygulamalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders ve konular hakkında genel tanıtım | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Mekan kavramı üzerine söyleşi | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Mimaride seramik kavramı üzerine söyleşi | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Güncel Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımları için araştırmalarına ve çizimlerine başlaması | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Kavramsal Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımlarını geliştirmesi ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Öğrenci Tasarımları üzerinden eleştiriler ve uygulama projelerinin seçilmesi | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Öğrenci uygulamalarının bitirilmesi ve dönem değerlendirmesi | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KING, Peter, "Architectural Ceramics", A Lark Ceramic Books | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, öğrencinin seçmiş olduğu projeye uygun malzeme |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 15 | 90 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 5 | 4 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 235 |