Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-217 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-217 Adı: FOTOĞRAF Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencilerin temel fotoğraf bilgilerini belirli bir fotoğraf mantığı çerçevesinde sistematik olarak kazanmalarını sağlamak ve onların fotoğrafın yapısal öğeleri ile tanışmaları, bunları kompozisyon öğeleri olarak kullanmayı öğrenmeleri ve temel araç gereçleri kullanma becerileri kazanmaları amaçlanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Fotografiyi tarihsel açıdan değerlendirebilir PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Fotoğraf makinasının yapısal özelliklerini açıklayabilir PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Bir fotografı teknik ve sanatsal açıdan analiz edebilir PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çeşitli uygulamalar yaptırılarak araç gereç kullanımı, bakış açısı seçimi, kadraj,aydınlatma, poz ölçümü ve düzeltmeleri konularında öğrenciyi bilinçlendirmek bu dersin kapsamındadır.tarihsel gelişim, diyafram estantane, pozlama, ışık bilgisi, kadraj, karanlık oda uygulamaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve fotoğrafa giriş. Anlatma Yöntemi
2 Fotoğrafın tarihsel serüveni. Anlatma Yöntemi
3 Fotoğraf makinasının tanıtımı , aksesuarları ve makina tipleri. Anlatma Yöntemi
4 Diyafram ve enstantanenin anlatımı Anlatma Yöntemi
5 Objektiflerin ayrıntılı olarak anlatılması Anlatma Yöntemi
6 Fotoğrafta ışık konusunun anlatılması Anlatma Yöntemi
7 Fotoğraf çekim tekniklerinin kuramsal anlatılması Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Foroğraf çekimi uygulamalarına başlanması(hoca tarafından) Anlatma Yöntemi
10 Fotoğrafta kadraj ve kompozisyon öğelerinin anlatımı ve uygulamalı gösterimi Anlatma Yöntemi
11 Diyafram ve enstantane öncelikli fotoğraf örneklerinin gösterilmesi Anlatma Yöntemi
12 Karanlık oda çalışmalarının uygulamalı olarak anlatılması. Anlatma Yöntemi
13 Öğrencilerin tab ettikleri fotoğrafların değerlendirilmesi. Grup Çalışması
14 Dönem uygulamalarının değerlendirilmesi Grup Çalışması
15 Dönem sonu değerlendirme Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 BARTHES, Roland. Camera lucida: Fotoğraf üzerine düşünceler. Altıkırkbeş, 1992.
2 KALFAGIL, Sabit. Fotoğrafın yapısal ögeleri ve fotoğraf sanatında kompozisyon. Fotoğrafevi Yayınları, 2007.
3 PRAKEL, David. Yaratıcı fotoğrafçılığın temelleri. Literatür, 2011.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Fotoğraf makinası, kaynak kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 9 1 9
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 1 3
       c) Performans Ödevi 3 2 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 2 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 1 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 81