|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, öğrencilerin temel fotoğraf bilgilerini belirli bir fotoğraf mantığı çerçevesinde sistematik olarak kazanmalarını sağlamak ve onların fotoğrafın yapısal öğeleri ile tanışmaları, bunları kompozisyon öğeleri olarak kullanmayı öğrenmeleri ve temel araç gereçleri kullanma becerileri kazanmaları amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fotografiyi tarihsel açıdan değerlendirebilir |
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Fotoğraf makinasının yapısal özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Bir fotografı teknik ve sanatsal açıdan analiz edebilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çeşitli uygulamalar yaptırılarak araç gereç kullanımı, bakış açısı seçimi, kadraj,aydınlatma, poz ölçümü ve düzeltmeleri konularında öğrenciyi bilinçlendirmek bu dersin kapsamındadır.tarihsel gelişim, diyafram estantane, pozlama, ışık bilgisi, kadraj, karanlık oda uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve fotoğrafa giriş. | Anlatma Yöntemi |
2 | Fotoğrafın tarihsel serüveni. | Anlatma Yöntemi |
3 | Fotoğraf makinasının tanıtımı , aksesuarları ve makina tipleri. | Anlatma Yöntemi |
4 | Diyafram ve enstantanenin anlatımı | Anlatma Yöntemi |
5 | Objektiflerin ayrıntılı olarak anlatılması | Anlatma Yöntemi |
6 | Fotoğrafta ışık konusunun anlatılması | Anlatma Yöntemi |
7 | Fotoğraf çekim tekniklerinin kuramsal anlatılması | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Foroğraf çekimi uygulamalarına başlanması(hoca tarafından) | Anlatma Yöntemi |
10 | Fotoğrafta kadraj ve kompozisyon öğelerinin anlatımı ve uygulamalı gösterimi | Anlatma Yöntemi |
11 | Diyafram ve enstantane öncelikli fotoğraf örneklerinin gösterilmesi | Anlatma Yöntemi |
12 | Karanlık oda çalışmalarının uygulamalı olarak anlatılması. | Anlatma Yöntemi |
13 | Öğrencilerin tab ettikleri fotoğrafların değerlendirilmesi. | Grup Çalışması |
14 | Dönem uygulamalarının değerlendirilmesi | Grup Çalışması |
15 | Dönem sonu değerlendirme | Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | BARTHES, Roland. Camera lucida: Fotoğraf üzerine düşünceler. Altıkırkbeş, 1992. | |
2 | KALFAGIL, Sabit. Fotoğrafın yapısal ögeleri ve fotoğraf sanatında kompozisyon. Fotoğrafevi Yayınları, 2007. | |
3 | PRAKEL, David. Yaratıcı fotoğrafçılığın temelleri. Literatür, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Fotoğraf makinası, kaynak kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 1 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 1 | 3 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 81 |