|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seramik tasarımı ve seramik biçimlendirme konularında bilgilendirmek.Tasarım ve biçimlendirme ögelerini kullanarak yaratıcı tasarımlar oluşturabilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tasarım yöntemelerini kullanarak kendi tasarımını yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Tasarımını yaptığı formu biçimlendirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Verilen konuyla ilgili özgün tasarımlar yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Doğal objeyi soyutlayarak üç boyutlu seramik formlar oluşturabilir |
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tasarım ve biçimlendirme konularının anlatılması Seramik biçimlendirme yöntemlerinin anlatılması - tasarım konusunda genel görüşler tasarım yöntemleri - Tasarım yöntemleri sanatta tasarımın yeri ve önemi -İki ve üç boyutlu tasarım ilkeleri - Konuyla ilgili uygulamalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tasarım ve biçimlendirme konularının anlatılması Seramik biçimlendirme yöntemlerinin anlatılması | Anlatma Yöntemi |
2 | Tasarım konusunda genel görüşler tasarım yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Tasarım yöntemleri sanatta tasarımın yeri ve önemi | Anlatma Yöntemi |
4 | İki ve üç boyutlu tasarım ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Tasarım yöntemleri ve süreçlerini kullanarak verilen konu üzerine tasarımlar yapmak | Bireysel Çalışma Yöntemi, desen yapma |
6 | Yapılan tasarımın maketini ve gerçek uygulamasının seramik malzemeyle biçimlendirilmesi yöntemlerini kullanarak uygulamak | Bireysel Çalışma Yöntemi, desen yapma |
7 | Ürünlerin pişirilmesi ve değerlendirme | Grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geleneksel seramik formlardan hareketle çağdaş, yorum ,tasarım ve uygulama çalışması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Konun araştırılması, eskiz çalışması, tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi | Grup çalışması |
11 | Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Doğal objeden hareketle özgün bir seramik form tasarlama | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Konun araştırılması eskiz çalışması, tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi | Grup çalışması |
14 | Maket çalışması ve ana uygulamanın yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Ürünlerin pişirilmesi ve değerlendirme | Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dolors Ros İ Frigola,Seramik,İnkılap Yayınları | |
2 | Türk Seramik Derneği Seramik Dergileri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Farklı türlerde seramik çamurları, Seramik şekillendirme aletleri, önlük |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 4 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 77 |