Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-219 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-219 Adı: BİÇİMLENDİRME VE TASARIM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Seramik tasarımı ve seramik biçimlendirme konularında bilgilendirmek.Tasarım ve biçimlendirme ögelerini kullanarak yaratıcı tasarımlar oluşturabilmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tasarım yöntemelerini kullanarak kendi tasarımını yapabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Tasarımını yaptığı formu biçimlendirebilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Verilen konuyla ilgili özgün tasarımlar yapabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Doğal objeyi soyutlayarak üç boyutlu seramik formlar oluşturabilir PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tasarım ve biçimlendirme konularının anlatılması Seramik biçimlendirme yöntemlerinin anlatılması - tasarım konusunda genel görüşler tasarım yöntemleri - Tasarım yöntemleri sanatta tasarımın yeri ve önemi -İki ve üç boyutlu tasarım ilkeleri - Konuyla ilgili uygulamalar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tasarım ve biçimlendirme konularının anlatılması Seramik biçimlendirme yöntemlerinin anlatılması Anlatma Yöntemi
2 Tasarım konusunda genel görüşler tasarım yöntemleri Anlatma Yöntemi
3 Tasarım yöntemleri sanatta tasarımın yeri ve önemi Anlatma Yöntemi
4 İki ve üç boyutlu tasarım ilkeleri Anlatma Yöntemi
5 Tasarım yöntemleri ve süreçlerini kullanarak verilen konu üzerine tasarımlar yapmak Bireysel Çalışma Yöntemi, desen yapma
6 Yapılan tasarımın maketini ve gerçek uygulamasının seramik malzemeyle biçimlendirilmesi yöntemlerini kullanarak uygulamak Bireysel Çalışma Yöntemi, desen yapma
7 Ürünlerin pişirilmesi ve değerlendirme Grup çalışması
8 Ara Sınav
9 Geleneksel seramik formlardan hareketle çağdaş, yorum ,tasarım ve uygulama çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Konun araştırılması, eskiz çalışması, tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi Grup çalışması
11 Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Doğal objeden hareketle özgün bir seramik form tasarlama Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Konun araştırılması eskiz çalışması, tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi Grup çalışması
14 Maket çalışması ve ana uygulamanın yapılması Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Ürünlerin pişirilmesi ve değerlendirme Grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dolors Ros İ Frigola,Seramik,İnkılap Yayınları
2 Türk Seramik Derneği Seramik Dergileri
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Farklı türlerde seramik çamurları, Seramik şekillendirme aletleri, önlük

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 4 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 3 12
       c) Performans Ödevi 3 2 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 77