Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-322 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-322 Adı: VİTRAY Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Orta çağdan beri kullanılan ve günümüzde de Görsel sanatların içerisinde teknik açıdan önemli bir yeri olan ve dekoratif olarak da halen büyük bir talep görmeye devam eden mozaik vitrayın, tarihçesi hakkında bilgi verilerek, vitray için uygun taslak hazırlanmasından, yüzey üzerindeki montajına kadarki süreçte yapılması gereken kuralların, teknik ve tarihsel bilginin verilmesi amaçlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Malzemelerin kullanım teknikleri farklılıkları ve amaca yönelik malzemeyi açıklayabilir. PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Tasarımlarında bilgisayarı kullanabilir. PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Bir fikirden yola çikarak, tasarim, eskiz ve proje bazinda çalisma aliskanligi kazanimiyla bir sanat üretimi gerçeklestirebilir PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Mozaik vitray, kısa tarihi, örnek çalışmalar, Mozaik vitray çalışmalarını geçmişteki örnekleriyle aktarma, Günümüzde mozaik vitrayın kullanım alanlarının aktarılması, Eskiz çalışmaları, Eskizin uygulanacak mekâna göre ilişkisinin kurulması, Malzeme tanıtımı, Eskizin büyütülmesi ve renklendirilmesi. Tekniğe uygun cam seçimi, Cam tanıtımı, Cam kesme denemeleri, Yapıştırma tekniği ve malzemenin tanıtımı. Mekâna göre ölçü alımı, mozaik vitray için camların kesilmesi, kompozisyona göre yerleştirilmesi ve zemine yapıştırılması, montaj.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Vitray Tekniğinin özellikleri,malzeme ve gereçlerin tanıtımı Anlatma yöntemi
2 Vitray özellikleri ve örneklerin değerlendirmesi Anlatma yöntemi
3 Renk Bilgisi Anlatma yöntemi
4 Temel geometrik formlarla eskizler hazırlanması Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Eskiz çalışmalarına devam Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Eskizlerin düzenlenmesi Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Cam üzerine uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Cam üzerine uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Cam üzerine uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Cam üzerine uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Cam üzerine uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Cam üzerine uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Eleştiri ve değerlendirme Grup Çalışması
15 Eleştiri ve değerlendirme Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 HİLLMAN,B., Art Nouvea Stained Glass For Today
2 TUNCER, R., Vitray "Stained Glass",S ır yayıncılık, İSTANBUL, 2001.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Büyük boyutta renkli camlar, elmas, renkli mozaik taşları, duralitler, çeşitli tutkallar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 10 2 20
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 4 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 5 15
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90