|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Orta çağdan beri kullanılan ve günümüzde de Görsel sanatların içerisinde teknik açıdan önemli bir yeri olan ve dekoratif olarak da halen büyük bir talep görmeye devam eden mozaik vitrayın, tarihçesi hakkında bilgi verilerek, vitray için uygun taslak hazırlanmasından, yüzey üzerindeki montajına kadarki süreçte yapılması gereken kuralların, teknik ve tarihsel bilginin verilmesi amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Malzemelerin kullanım teknikleri farklılıkları ve amaca yönelik malzemeyi açıklayabilir. |
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Tasarımlarında bilgisayarı kullanabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bir fikirden yola çikarak, tasarim, eskiz ve proje bazinda çalisma aliskanligi kazanimiyla bir sanat üretimi gerçeklestirebilir |
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mozaik vitray, kısa tarihi, örnek çalışmalar, Mozaik vitray çalışmalarını geçmişteki örnekleriyle aktarma, Günümüzde mozaik vitrayın kullanım alanlarının aktarılması, Eskiz çalışmaları, Eskizin uygulanacak mekâna göre ilişkisinin kurulması, Malzeme tanıtımı, Eskizin büyütülmesi ve renklendirilmesi. Tekniğe uygun cam seçimi, Cam tanıtımı, Cam kesme denemeleri, Yapıştırma tekniği ve malzemenin tanıtımı. Mekâna göre ölçü alımı, mozaik vitray için camların kesilmesi, kompozisyona göre yerleştirilmesi ve zemine yapıştırılması, montaj. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Vitray Tekniğinin özellikleri,malzeme ve gereçlerin tanıtımı | Anlatma yöntemi |
2 | Vitray özellikleri ve örneklerin değerlendirmesi | Anlatma yöntemi |
3 | Renk Bilgisi | Anlatma yöntemi |
4 | Temel geometrik formlarla eskizler hazırlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Eskiz çalışmalarına devam | Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Eskizlerin düzenlenmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Cam üzerine uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cam üzerine uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Cam üzerine uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Cam üzerine uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Cam üzerine uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Cam üzerine uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Eleştiri ve değerlendirme | Grup Çalışması |
15 | Eleştiri ve değerlendirme | Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | HİLLMAN,B., Art Nouvea Stained Glass For Today | |
2 | TUNCER, R., Vitray "Stained Glass",S ır yayıncılık, İSTANBUL, 2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Büyük boyutta renkli camlar, elmas, renkli mozaik taşları, duralitler, çeşitli tutkallar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |