|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA ÇAKIR AKSUNGUR (fatmacakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA ÇAKIR AKSUNGUR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, sağlıklı çocuğun tanımı ve özellikleri, 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtileri ve 012 yaş dönem çocuklarında sık görülen hastalık türleri, ve bu hastalıkların belirtileri ve tedavi yollarına yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sağlıklı çocuğun tanımını yapar ve sağlıklı çocuğun özelliklerini söyleyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | 0-6 yaş çocuklarda sık görülen hastalık belirtilerini tanımlar ve 0-6 yaş çocuklarda görülen hastalık belirtilerinin özelliklerini söyleyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | 0-12 yaş çocuklarında sık görülen hastalık türlerini, belirtilerini anlatır. 0-12 yaş çocuklarında görülen hastalıkların önle yollarını anlatabilir.. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. PÇ-15 Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, çocuk sağlığı temel terimlerini, 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtilerini, 0-12 yaş çocuklarında sık görülen hastalık türlerini, belirtilerini ve bu hastalıklara karşı alınabilecek önlem yollarını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin içeriğinin tanıtımı. Çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramlar. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 2 | Sağlıklı çocuğu tanımak ve sağlıklı çocuğun özellikleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 3 | Hastalığın tanımı ve belirtileri. Hastalığı önlemek için alınacak tedbirler. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
| 4 | 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtileri (Ateş, Ağlama ve Ağrı) Hastalık belirtilerinin nedenleri. Hastalık belirtilerinin önleme yolları. | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 5 | 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtileri (İshal, Kanlı İshal, Kusma, Kulak Ağrıları ) Hastalık belirtilerinin nedenleri. Hastalık belirtilerinin önleme yolları. | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
| 6 | 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtileri (Öksürük, İştahsızlık, Pişik ) Hastalık belirtilerinin nedenleri. Hastalık belirtilerinin önleme yolları. | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
| 7 | 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtileri ( Gaz Sancıları, Karın Ağrıları, Ağız Yaraları, Pamukçuk) Hastalık belirtilerinin nedenleri. Hastalık belirtilerinin önleme yolları. | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 0-12 yaş çocuklarında sık görülen hastalıklar Boğmaca ve kabakulak hastalıklarının tanımı, belirtileri, tedavi yolları | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
| 10 | Kızamık ve difteri hastalıklarının tanımı, belirtileri, tedavi yolları. | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
| 11 | Kızamıkçık ve su çiçeği hastalıklarının tanımı, belirtileri, tedavi yolları. | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
| 12 | Kızıl, sarılık ve menenjit hastalıklarının tanımı, belirtileri, tedavi yolları. | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
| 13 | Grip, zatüre ve tüberküloz hastalıklarının tanımı, belirtileri, tedavi yolları. | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
| 14 | Aşılar serumlar çocuğun sağlığını koruyucu tedbirler, kişisel hijyen ve bakım. | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
| 15 | Çocuklarda olası tehlike ve kazalara karşı alınması gereken önlemler. Dersin değerlendirilmesi. | Anlatma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Acar, A. (2017) Çocuk sağlığı ve hastalıkları. Ankara: Eğiten Yayıncılık | |
| 2 | Erdem, Y. (2011) Çocuk gelişimi ve eğitimi çocuk hastalıkları. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, çeşitli derlenmiş yazılı dokümanlar, projeksiyon aleti, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||