|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere, çocukların kişilik gelişimi, sosyal gelişim, duygusal gelişim, ahlak gelişim ve cinsel gelişim ile ilgili temel kavramları, özellikleri ve kuramları öğretmektir. Bunların yanında çocuk gelişiminde ailenin yeri ve önemi, akranların yeri ve önemi, okul öncesi eğitimin yeri ve önemi, kitle iletişim araçlarının yeri ve önemini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | çocukların kişisel gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çocukların sosyal gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme. |
PÇ-14 Çocuk Gelişimi alanında aldığı mesleki eğitimin gereklilikleri ve ilkeleri doğrultusunda, Türkiye’deki ve dünyadaki mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler, mevcut bilgilerini ve deneyimlerini geliştirir, yeni bilgi ve deneyimleri aktarır. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | çocukların duygusal gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme. |
PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | çocukların ahlaki gelişim özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme |
PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. PÇ-20 Çocuk istismarı ve çocuğa yönelik şiddeti önlemeye yönelik stratejik çalışmalar geliştirir. PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çocukların kişilik, sosyal, duygusal, ahlaki ve cinsel gelişimleriyle ile ilgili temel kavramlar, özellikler ve kuramlar. Ayrıca çocuk gelişiminde ailenin, akranların, okul öncesi eğitimin ve kitle iletişim araçlarının yeri ve önemi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kişiliğin tanımı ve önemi, kişisel gelişimle ilgili temel kavramlar | Anlatma, soru cevap |
2 | Kişilik gelişimi: Kişilik kavramı State yaklaşımı Kişilik gelişimini etkileyen faktörler | Tartışma, soru cevap |
3 | Freud'un Kişilik Gelişimi Kuramı (Topografik ve yapısalcı kuram) | Anlatma, örnek olay |
4 | Sosyal gelişim: İlk sosyal ilişki-Anneye bağımlılık Bağlanma sonrası sosyal ilişki-Özerklik arayışları Havighurst ve kuramı | örnek olay, tartışma |
5 | Psikososyal gelişim kuramı: Psikososyal kuramın temel kavramları Erikson'un psikososyal gelişim kuramı | Anlatma, soru cevap |
6 | Freud'un psikoanalitik kuramı | örnek olay, tartışma |
7 | Duygusal gelişim: Bowlby ve Ainsworth'un duygusal bağlanma kuramı | tartışma, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Empati gelişimi Çocuğun duygusal gelişiminde ebeveynlerin rolü | Anlatma, örnek olay |
10 | Ahlak gelişimi: Ahlak gelişimine etki eden faktörler Piaget'nin ahlaki yargı boyutları | Anlatma, beyin fırtınası |
11 | Kohlberg'in ahlak gelişimi kuramı | örnek olay, soru cevap |
12 | Cinsel gelişim: Freud'un psikoseksüel gelişim kuramı | Anlatma, tartışma |
13 | Cinsiyet rollerini öğrenme Anne-baba tutumları ve cinsel eğitim | konu anlatımı, tartışma |
14 | Cinsel eğitimde açıklık/gizlilik ve sonuçları Cinsel içerikli soruların yanıtlanması | konu anlatımı, örnek olay, beyin fırtınası |
15 | Cinsel eğitimde açıklık/gizlilik ve sonuçları Cinsel içerikli soruların yanıtlanması | örnek olay, beyin fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Metin, N. Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları; 2017 | |
2 | Crowley, K. Çocuk Gelişimi Pratik Bir Başlangıç. Ankara: Nobel Yayınevi; 2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı-projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |