|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ÇAKIR AKSUNGUR (fatmacakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA ÇAKIR AKSUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, okul öncesi eğitimde program aşamaları, okul öncesinde etkinlik çeşitleri, etkinliklerin içerik özellikleri ve okul öncesi eğitimde etkinlik planlayıp, kurumlarda planlanan etkinliğin uygulanmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul öncesi eğitimde günlük plan ve günlük plan içeriğini anlatabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Okul öncesi eğitim kurumlarında günlük plan etkinlikleri planlayıp, hazırlayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Okul öncesi eğitimde çocukların gelişim düzeylerine uygun tam günlük plan hazırlayıp, uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, okul öncesi eğitimde program aşamaları, okul öncesinde etkinlik çeşitleri, etkinliklerin içerik özellikleri ve okul öncesi eğitimde etkinlik planlayıp, kurumlarda planlanan etkinliğin uygulanmasına yönelik bilgi ve beceri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin tanıtımı. Okul öncesi eğitim kurumlarında aylık plan ve aylık plan içeriği. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
2 | Okul öncesi eğitim kurumlarında günlük plan ve günlük plan içeriği. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Rapor Hazırlama |
3 | Okul öncesi eğitim kurumlarında çocukları karşılama etkinliği planlama ve yazma. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Rapor Hazırlama |
4 | Okul öncesi eğitim kurumlarında Türkçe etkinliği planlama ve yazma. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik etkinliklerini planlama ve yazma. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Okul öncesi eğitim kurumlarında fen etkinliği planlama ve yazma. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Okul öncesi eğitim kurumlarında matematik etkinliği planlama ve yazma. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun ve hareket etkinliği planlama ve yazma. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımı etkinliği planlama ve yazma. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulamak üzere tam günlük eğitim akışı hazırlama ve uygulama 1. | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulamak üzere tam günlük eğitim akışı hazırlama ve uygulama 2. | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulamak üzere tam günlük eğitim akışı hazırlama ve uygulama 3. | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulamak üzere tam günlük eğitim akışı hazırlama ve uygulama 4. | Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulamak üzere tam günlük eğitim akışı hazırlama ve uygulama 5. | Anlatma Yöntemi, Tartışma, Rapor Hazırlama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Danacı Özözen, M.(2015). Eğitimde araç gereç geliştirme. Ankara: Eğiten Yayıncılık. | |
2 | Kelleci, D. 82018). Okul öncesinde materyal geliştire. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon, Yazı Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 14 | 1 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 14 | 84 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 7 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 7 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |