|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER AKÇAYIR (omerakcayir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemi, toplumda çocukların hakları ve korunması, çocuk hakları sözleşmesine yönelik bilgi ve duyarlılık kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuk haklarını ve çocuk hakları sözleşmesinin önemini söyleyebilir. |
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ailede çocuğun korunması ve hukukta çocuk kavramlarını anlatabilir. |
PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toplumda ve ailede çocuk hakları ihlaline örnekler verebilir. |
PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. PÇ-20 Çocuk istismarı ve çocuğa yönelik şiddeti önlemeye yönelik stratejik çalışmalar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemi, toplumda çocukların hakları ve korunması, Türk hukuk sisteminde çocukların korunmasına yönelik uygulamalar, çocuk hakları sözleşmesi ilkeleri ve konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin tanıtımı. Çocuk hukuku ve çocuk hakları temel kavramlar. | Anlatma, Soru cevap |
2 | Çocuk haklarının tarihsel gelişimi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Örnek olay |
3 | Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi ve sözleşmenin önemi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay |
4 | Çocuğun temel hakları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay |
5 | Türk hukuk sisteminde çocukların korunması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay |
6 | Çocukluğun başlaması ve sona ermesi. | Anlatma, Soru cevap, Örnek olay, Beyin fırtınası |
7 | Çocuğun soy bağı ve soy bağının genel hükümleri. | Anlatma, Soru cevap, Örnek olay, Beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuğun ehliyetleri. | Planlı grup çalışması, Anlatma, Soru-cevap |
10 | Çocukları evlat edinmenin koşulları. | Planlı grup çalışması, Anlatma, Soru-cevap |
11 | Velâyet, vesayet kavramları ve velayet, vesayet kavramlarının hükümleri | Planlı grup çalışması, Anlatma, Soru-cevap |
12 | Özel gereksinimli çocukların hakları. | Planlı grup çalışması, Anlatma, Soru-cevap |
13 | Korunmaya muhtaç çocukların hakları. Mülteci çocuklar. | Planlı grup çalışması, Örnek olay, Anlatma |
14 | Çalışan çocuklar. | Planlı grup çalışması, Örnek olay, Anlatma |
15 | Çocuk istismarı ve ihmali. İstismar türleri. Dönem sonu değerlendirmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elçin, E.G ve Genç Akdemir, A. (2017).Çocuk hakları çalışmaları. İstanbul: Onikilevha Yayıncılık | |
2 | Merey, Z.(2018). Çocuk hakları. Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
3 | TÜRK MEDENİ KANUNU https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.4721.pdf | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Çocuk Mevzuatı (TMK, TCK, CMK, ÇKK vs...), Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi, Yardımcı Kaynaklar, Bilgisayar, Projeksiyon, Yazı Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |