|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEN TÜKEL (aysentukel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞEN TÜKEL, FATMA ÇAKIR AKSUNGUR, GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama yapma ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul öncesi eğitim kurumlarında program uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama için günlük plan düzenleyebilir.. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır. PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Okul öncesi eğitim kurumları için aylık plan düzenleyebilir. |
PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. PÇ-21 Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik plan hazırlama, etkinlik uygulama becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencilerin hem teorik hem de uygulamalı olarak mesleki deneyimlerinin kazanılması ve bu deneyimlerin kullanılması için gerekli eğitim ve uygulamaya önem verilir. Bu çerçevede, öğrencilerin teorik ve pratik derslerinde aldıkları bilgileri, kendi programları ile ilgili birim; çocuk bakımevi, kreş, anaokulu vb. gibi uygulama sahalarında kullanabilmelerini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Okul öncesi eğitim programı tanıtımı ve özellikleri. Dersin işleyişi hakkında bilgilendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
2 | Gelişim özellikleri kazanım ve göstergeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
3 | Okul öncesi eğitimin planlanması | Anlatım, soru-cevap, araştırma, inceleme, rapor hazırlama |
4 | Etkinlik çeşitleri ve uygulamaları | Araştırma, inceleme, rapor hazırlama, uygulama. |
5 | Aylık eğitim planı | Araştırma, inceleme, rapor hazırlama, uygulama. |
6 | Günlük Eğitim Planı | Araştırma, inceleme, rapor hazırlama, uygulama. |
7 | Okul öncesi eğitimin değerlendirilmesi | Araştırma, inceleme, rapor hazırlama, uygulama. ve değerlendirme. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Günlük Plan Hazırlama Etkinlik Kitabı inceleme | Araştırma, inceleme, rapor hazırlama, uygulama. ve değerlendirme. |
10 | Günlük Plan Hazırlama Etkinlik Kitabı inceleme | Araştırma, inceleme, rapor hazırlama, uygulama. ve değerlendirme. |
11 | Günlük Plan Hazırlama OBADER inceleme | Araştırma, inceleme, rapor hazırlama |
12 | Günlük Plan Uygulama OBADER inceleme | Araştırma, inceleme, rapor hazırlama, uygulama. |
13 | Günlük Plan Hazırlama EBADER inceleme | Araştırma, inceleme, rapor hazırlama |
14 | Günlük Plan Uygulama EBADER inceleme | Araştırma, inceleme, rapor hazırlama, uygulama. |
15 | Dönem sonu rapor sunma | Rapor hazırlama ve uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı- Milli Eğitim Bakanlığı. Ankara | |
2 | 0-36 Ay Çocukları İçin Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Ebader) Eğitimci Kitabı -Milli Eğitim Bakanlığı-Ankara | |
3 | Çocuk Gelişimi Meslek Elemanları İçin Uygulama Rehberi-Prof. Dr. Fulya TEMEL- Hedef Basın Yayın | |
4 | Okul Öncesi Eğitimle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER), TC Milli Eğitim Bakanlığı- Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 14 | 1 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |