Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / ÇGE 201 - ÇOCUK GELİŞİMİ

Kodu: ÇGE 201 Adı: ÖZEL EĞITIM I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇOCUK GELİŞİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin Özel eğitim alanı ile ilgili temel bilgilerinin öğrenilebilmesi, Özel eğitimin Tarihsel sürecinin öğrenilmesi ve değerlendirilmesi Türkiye’de özel eğitimin gelişiminin değerlendirilebilmesi becerilerini kazanabilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olabilecektir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumluluklarını betimleyebilecektir PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Engel türlerini bilir ve nasıl yaklaşılacağını bilir. PÇ-
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, Özel eğitimin genel amacı, Özel eğitimin önemi, Özel eğitim ilkeleri, Engelin önleme ve erken tanı, Özel eğitim alanını sınıflandırma, Yaygınlık oranları,Görme engellileri tanıma , İşitme engellileri tanılama.Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
2 ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
3 ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
4 ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
5 ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
6 DÜNYADA ÖZEL EĞİTİM •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
7 TÜRKİYEDE ÖZEL EĞİTİM •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 ÖZEL EĞİTİM ALANINDA SINIFLANDIRMA YAYGINLIK ORANLARI •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
10 GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
11 İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
12 İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
13 DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
14 DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
15 DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Engelli Çocuklar ve Eğitimi Özel Eğitim Yrd. Doç Dr. İskender ÖZGÜR Karahan Kitabevi
2 2. Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim Prof. Dr. İbrahim H. DİKEN Pegem Akademi Yayınları
3 3. Özel Eğitime Giriş Doç Dr. Asım ARI, Yrd. Doç. Dr. Mine SÖNMEZ KARTAL Eğitim Yayınevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları-projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150