|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin Özel eğitim alanı ile ilgili temel bilgilerinin öğrenilebilmesi, Özel eğitimin Tarihsel sürecinin öğrenilmesi ve değerlendirilmesi Türkiye’de özel eğitimin gelişiminin değerlendirilebilmesi becerilerini kazanabilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olabilecektir. Temel kavramları tanıyacaktır, |
PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumluluklarını betimleyebilecektir |
PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. PÇ-11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. PÇ-15 Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Engel türlerini, özellikleri ve tedavi yaklaşımlarını bilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, Özel eğitimin genel amacı, Özel eğitimin önemi, Özel eğitim ilkeleri, Engelin önleme ve erken tanı, Özel eğitim alanını sınıflandırma, Yaygınlık oranları,Görme engellileri tanıma , İşitme engellileri tanılama.Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Anlatma Yöntemi |
| 2 | ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ | Anlatma Yöntemi |
| 3 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 4 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 6 | DÜNYADA ÖZEL EĞİTİM | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | TÜRKİYEDE ÖZEL EĞİTİM | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | ÖZEL EĞİTİM ALANINDA SINIFLANDIRMA YAYGINLIK ORANLARI | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 10 | GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatma Yöntemi |
| 11 | İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 12 | İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatma Yöntemi |
| 13 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 14 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 15 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Koçbeker, B. Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık; 2020 | |
| 2 | Deretarla Gül, E. Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 2019. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitapları-projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||