|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin Özel eğitim alanı ile ilgili temel bilgilerinin öğrenilebilmesi, Özel eğitimin Tarihsel sürecinin öğrenilmesi ve değerlendirilmesi Türkiye’de özel eğitimin gelişiminin değerlendirilebilmesi becerilerini kazanabilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olabilecektir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumluluklarını betimleyebilecektir |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Engel türlerini bilir ve nasıl yaklaşılacağını bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, Özel eğitimin genel amacı, Özel eğitimin önemi, Özel eğitim ilkeleri, Engelin önleme ve erken tanı, Özel eğitim alanını sınıflandırma, Yaygınlık oranları,Görme engellileri tanıma , İşitme engellileri tanılama.Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
2 | ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
3 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
4 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
5 | ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
6 | DÜNYADA ÖZEL EĞİTİM | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
7 | TÜRKİYEDE ÖZEL EĞİTİM | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | ÖZEL EĞİTİM ALANINDA SINIFLANDIRMA YAYGINLIK ORANLARI | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
10 | GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
11 | İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
12 | İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
13 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
14 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
15 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ | •Anlatma Yöntemi,•Proje Sunumu,•Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Engelli Çocuklar ve Eğitimi Özel Eğitim Yrd. Doç Dr. İskender ÖZGÜR Karahan Kitabevi | |
2 | 2. Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim Prof. Dr. İbrahim H. DİKEN Pegem Akademi Yayınları | |
3 | 3. Özel Eğitime Giriş Doç Dr. Asım ARI, Yrd. Doç. Dr. Mine SÖNMEZ KARTAL Eğitim Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları-projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |